Vilka fisksorter har ni hittat mask i?
Köpte igår 2 stycken frysta block med torsk på ica och tinade upp den ena på kvällen. Förut när jag skulle panera fisken till kvällsmat så hittar jag mask. Igen.
Jag har de senaste åren haft svårt för att äta torsk eftersom jag för några år sedan hittade mask i torsken. Upptäckte det genom att jag tuggade på något segt...
Har sen dess periodvis inte ens kunnat tänka tanken på att köpa hem torsk men nån gång ibland så har jag saknat torsk tillräckligt mycket för att prova igen och köpt hem fisken. Varje gång jag har gjort detta så har jag finkammat fisken för att försäkra mig om att den är fri från mask, och varje gång har jag till min besvikelse hittat mask. Jag har hittat döda maskar i fryst torsk och levande, slingrande maskar i färsk torsk.
Vill kunna äta fisk igen utan att ha detta maskproblemet och jag undrar om det finns fisk som säkert är utan mask? Vad har ni för erfarenheter av mask i fisk? Vilka fisksorter har ni hittat mask i och vilka sorter har ni aldrig hittat mask i? Ni som har hittat mask i fisken, äter ni fortfarande fisk?