Inlägg från: Filiplopp |Visa alla inlägg
  • Filiplopp

Irriterad på bästisens föräldrar

Säg tex att de kan leka hemma hos dig till kl 17. Dvs du sätter tiden. Då vet dom. Och du har mer kontroll över din egen tid. Så gör jag.

• Filiplopp

Jag var också för snäll förut. För jag tänkte på min son och var glad för att han hade kompisar som ville komma hem hit och leka Men det slutade med att min son tog hem 2 kompisar nästan varje dag efter skolan. Är ensamstående och är sjukskriven och jobbar bara 50%. De blev hungriga och ville äta. Både mellanmål och ofta middag om de stannade så länge. Jag visste inte när de skulle bli hämtade. Nu måste de äta mellanmål på fritids innan de kommer hit. Och deras föräldrar hämta kl 17. Så får de äta middag hemma.

• Filiplopp

Jag var också besviken förut. Men när jag själv satte reglerna. Dvs mina önskemål så kändes det mycket bättre.

• Filiplopp
    tankfull skrev 2015-05-02 09:36:10 följande:
    Ja, jag har ungefär det problemet också. Jag är ensamstående och helt sjukskriven. De dagar min dotter inte är på fritids hämtar jag kl 12 och tar med bästisen då. Hon äter inte alltid middag hos oss men vill gärna ha mycket mellanmål, typ pannkakor och sånt. Vi bakar ibland. Jag bjuder gärna men tycker ändå att det varit trevligt om det jämnat ut sig lite eller jag i alla fall fick ett litet tack ibland... Det är mer själva attityden som har betydelse än pengarna jag lägger på mat.
    Jag behöver gå och lägga mig och vila efter att jag har jobbat. Så då är det skönt att slippa fixa mellanmål det första jag gör när jag kommer hem. Eller fundera på om de är hungriga. Ibland är det 3 kompisar här.  Blir också en hel del extra handlande som jag slipper, Vilket är skönt. Har svårt för att bära tunga påsar.= Det går en massa energi åt att ta hand om sonens kompisar. När man är sjuk behöver man spara på den energin.
    Jag ser det som så här. Att jag investerar i min son genom att tillåta lek ofta hemma hos oss. Och så lär jag känna hans kompisar. Det blir värdefullt. Speciellt när de blir äldre. Och kanske börjar hitta på dumheter.
    Tyvärr tänker en del föräldrar inte så. Bara att acceptera. De är upptagna med sig själva och annat. Men jag tror deras barn tycker om en om man är snäll och omtänksam. Ja. Jag gör det för min son.
  • Filiplopp

Även på helgerna så är de om de vill leka alltid hos hos.Ett fåtal gånger har min son varit hemma hos sina kompisar. Så det är inte bara det att föräldrarna jobbar heltid.

Svar på tråden Irriterad på bästisens föräldrar