Irriterad på bästisens föräldrar
Säg tex att de kan leka hemma hos dig till kl 17. Dvs du sätter tiden. Då vet dom. Och du har mer kontroll över din egen tid. Så gör jag.
Säg tex att de kan leka hemma hos dig till kl 17. Dvs du sätter tiden. Då vet dom. Och du har mer kontroll över din egen tid. Så gör jag.
Jag var också för snäll förut. För jag tänkte på min son och var glad för att han hade kompisar som ville komma hem hit och leka Men det slutade med att min son tog hem 2 kompisar nästan varje dag efter skolan. Är ensamstående och är sjukskriven och jobbar bara 50%. De blev hungriga och ville äta. Både mellanmål och ofta middag om de stannade så länge. Jag visste inte när de skulle bli hämtade. Nu måste de äta mellanmål på fritids innan de kommer hit. Och deras föräldrar hämta kl 17. Så får de äta middag hemma.
Jag var också besviken förut. Men när jag själv satte reglerna. Dvs mina önskemål så kändes det mycket bättre.
Även på helgerna så är de om de vill leka alltid hos hos.Ett fåtal gånger har min son varit hemma hos sina kompisar. Så det är inte bara det att föräldrarna jobbar heltid.