Anonym (S) skrev 2015-05-12 15:09:17 följande:
Jag som man tycker att hela chatt-grejen är att gå över gränsen. Live-porr är väl som någon nämner det nya, mer interaktivt så att säga. Om man deltar i chattandet eller inte spelar nog ingen större roll, det hela blir väl mer intimt antar jag.
Tycker heller inte att man skall behöva behandla honom som han vore ett barn, han får stå för vad han gjort och bör kunna hålla en normal diskussion med dig, ni är trots allt ett par. Hur är han egentligen som chef om han inte ens kan samtala ordentligt med sin partner?! Men det har säkert att göra med någon skum fantasi/fetisch som hans skäms för. Vissa har ju svårt att låta en fantasi vara just det, en fantasi.
Jag tycker du skall ställa krav och säga att det är antingen chatten eller dig han får välja mellan om du känner såhär starkt för det. Att både och inte finns för din del. Älskar han dig bör han ju kunna släppa det omedelbart.
Nu har jag har tyvärr inte så mycket erfarenhet i liknande situationer då damen hemma skulle bli tokig om jag kollade på porr. Hon blir ju nästan irriterad när det är naket i filmer/serier och kollar alltid bort när sådana scener kommer. Hon blev mer eller mindre förbannad av filmen 50 shades of grey. Yeey..
Skönt att du utalar dig att han ska välja mellan henne eller en chatt, när du inte har klickat på någon porr sida själv. Och lever med någon som blir arg av en bio film.
Du kan inte ha det lätt.
Alla lever vi olika men ifall hon skulle följa ditt råd att han ska välja mellan en chatt eller henne, så skulle jag fan valt chatten. För så torra som ni kan man inte vilja leva.
Ni sätter säker datum och tid när ni ska älska med varandra. Och bara låta fantasier förbli fantasier......
Nä va lite öppen och känn dig inte så hotad av någon lättklädd öststats tjej som fejkar hela grejen så hårt att den nästan blir lite komiskt.
Men visst håller jag med om att han får stå för det, då får han säga att han gillar att kolla på dem, sedan så får ni prata om det. Om det är ett jätte problem för dig så måste ni mötas någonstanns.
För när det gäller sexulla saker så ska man inte stänga in det för mycket, behöver bara kolla lite på detta forum så hittar man oändligt med trådar där folk vill mer än sin partner och till slut vill lämna dem. Sex är vilktigt (kanske inte för alla här) att bara säga nej du får inte till en vuxen människa är också lite instressant, för om man ska leva som ett par varför ska den ena parten bara bestämma en sådan sak. Fast moralryttarna här har väl redan fastslagit att detta är helt klart en fulländad otrohet.
Jag vet vad en otrohet är, skulle göra så mycket för att det bara skulle ha stannat vid en skärm och inte IRL beröring, för där har du otrohet.