Guldbarb skrev 2015-05-02 22:23:10 följande:
Det är inte säkert att hon eller någon av de andra katterna pinkar i sängen igen heller men eftersom du har fler känns risken större att någon av dom gör om det. Jag har fertila hanar och för min del har det räckt att tvätta med ättika de gånger de pinkat på andra platser. De gånger de inte räckt har jag i stället gjort platsen oåtkomlig för dom (tex vikt upp gardinerna) efter ett kort tag har det inte längre varit ett problem.
Ha koll så ingen av dom pinkar i sängen igen för i såna fall beror det antagligen på kattkiss lukten. Angående hanen som pinkar i hörn, är det ett eller olika hörn? Problemet med kattkiss på golv och vid lister är att det kan sugas in, är det ett hörn så skulle du kunna testa att tvätta ordentligt och sedan ställa en matskål på platsen. Det kan hända att han väljer att kissa i närheten ändå men det kan också hända att han kommer av sig för att något (mat) står i vägen.
Han kissar i alla hörn. Tipset med mat i hörnen skulle kanske fungerar om det inte vore så att ett par hundar överlyckligt skulle kasta sig över kattmaten som jag så vänligt placerat ut åt dem
Men tack ändå för tipset. Håller nu på och flyttar ut på landet permanent och jag hoppas han får annat att tänka på och kissa in revir på när nissenatterna får börja gå ut efter ca 3 veckor och leva riktigt kattliv på åkrarna och smyga på sorkar.