• Anonym (Undrande)

När börjar resp slutar mensen?! Fertilitetsapp ifyllning...

Hej!

Fundering när man fyller i en fertilitetsapp....

Innan mens kommer det bruna flytningar/liiiite blod och i slutet av mensen är de blodblandade flytningar/pyttelite blod. När ska man anse att det börjar/slutar? Räknas det som mens alla dagar inkl de med brunblandade flytningar eller endast rent blod?!

Tack på förhand!

• Svar på tråden När börjar resp slutar mensen?! Fertilitetsapp ifyllning...
  • Anonym (S)

Jag tror inte det är så där jättenoga, jag brukar fylla i de dagar jag ser blod o inte bruna flytningar bara.

Lycka till med appen :)

• Anonym (cc)

Räkna dagen du börjar blöda på riktigt som dag 1. När den slutar är inte lika viktigt. Räknar man första riktiga blödningsdagen (inte bruna flytningar som kan komma innan) som dag 1 kan man räkna med att ägglossningen infaller på dag 13-15 om man har en 28-dagars cykel. Detta kan så klart variera. Vill man vara säker är det bästa sättet att tempa i kombination med ägglossningstest.

• Anonym (Undrande)

Ok tack!!

• Anonym (.)

På ivf kliniken har de sagt att mensen startar ibland med spottings och det ska räknas in det med. (även om mensen kommer igång någon dag senare)

• Anonym (cc)
    Anonym (.) skrev 2015-05-18 11:09:03 följande:
    På ivf kliniken har de sagt att mensen startar ibland med spottings och det ska räknas in det med. (även om mensen kommer igång någon dag senare)
    Konstigt. Min IVF-klinik sa precis tvärtom.
Svar på tråden När börjar resp slutar mensen?! Fertilitetsapp ifyllning...