• carolinajohansson93

Oro och ångest

Behöver få lite råd om hur jag ska gå till väga härifrån.

Jag har haft oro o ångest i några månader o börjar väl närma sig ett år. Av o till kommer de o när de väl kommer mår jag verkligen piss. Orkar ingenting, gråter o gråter.

Nu ikväll när de blev jätte jobbigt tog jag en oxascand tablett o blev mycket lugnare. Den hjälpte mig. Tabletterna är min sambos o inte mina.

Hur fortsätter jag härifrån? Snälla hjälp mig

• Svar på tråden Oro och ångest
  • Igus11

Efter din förklaring så verkar de enda sättet vara att du tar dig till din VC och berättar och får hjälp. Om du får en ångestattack som du inte kan hantera så ta dig till psykakuten.

Eller så går du till botten med det som gör att du känner så och försöker reda ut det själv.

Jag har själv vart i samma sits och försökt klara av de på egen hand i 3 år utan att lyckas så jag sökte mig till VC och har fått behandling i ca 6månader och mår toppen idag.

ig
  • Volontär

För mycket stress? (symptom oro och ångest)

Brist på näring? (symptom du orkar ingenting)

Svårt att göra en bedömning utan mer information men generellt sätt så är vi sönderstressade i dagens samhälle på grund av alla krav och måsten. Det enda jag säger är att du måste tänka på ditt eget bästa. Delvis börja ta det lugnt och försöka hitta en realistisk lösning på hur du ska få bort oron och ångesten. Har du någon i din närhet som du kan prata med brukar kännas bättre efter det eventuellt att den kan ge dig några andra infallsvinklar från dina bekymmer.

Angående tabletter så måste jag avråda dig att ta dem. Finns så många andra alternativ till ett bättre välmående än tabletter som endast tar bort symptom och inte löser problemen långsiktigt.

Svar på tråden Oro och ångest