• Anonym (anno)

Ytterkläder

Vad har ni för ytterkläder till era mindre skolbarn? Vad kör ni på för typ av regnkläder? Är det för barnsligt med galonisar i skolan så ni kör med funktionskläder istället?

• Svar på tråden Ytterkläder
  • Flickan och kråkan

Min äldsta går i ettan. Jätteblandat bland barnen där. Många har galonisar, andra har funktionsställ. Min son har för tillfället galonjacka och ett par funktionsbyxor. Han har ett funktionsställ hemma, så är det lite sådär halvfuktigt ute så tar han den jackan som vanlig jacka så att säga. Galonjackan hänger på skolan jämt. 

• Anonym (anno)

Lite svårt med det där tycker jag.

• En blå giraff

Min son har överdragsbyxor från POP och skaljacka. Han är 7 år, går i ettan. Vi har ett regnställ också med midjebyxor men han avskyr såna kläder. Han avskyr regn överhuvudtaget så är det regn på rasten står han ändå bara under tak bredvid skolgården. Om de skulle ha en friluftsdag eller liknande i ösregn skulle jag troligen tvinga på honom regnstället.

• Anonym (anno)

Kollade lite när jag hämtade i skolan idag och det hänger galonisar lite här och var, även hos de som går i 3-5

• Anonym (anno)

Någon mer?

• Anonym (Skal)

Har skalkläder/funktionskläder till mina barn, oavsett ålder. Tycker personligen att galon är ett vedervärdigt material som bara gör en svettig eftersom det inte andas. Man kan ju inte ens gå långsamt med det, utan att bli svettig.

• Anonym (galon)

Har galonisar till båda våra, även äldsta som går i femman har galon 

• Rocket Mania

Överdragsbyxor från POP eller om det är Molo. Vi använder inte galon, har aldrig gjort det. Bara funktionskläder.

Om det är barnsligt med överdragsbyxor vet jag inte men hon är ju ett barn så hon får väl vara barnslig

• chrissandra

Skaljacka och skalbyxor från Helly Hansen.
    (Lågstadiet)

Galonbyxor använde bara dagis, vi hade ett par som hängde där jämt. 

• Anonym (galon)

Nej det är absolut inte barnsligt vare sig det är galonisar eller något annat.

• Alexi

Vi har alltid haft galon hängande på förskola/skola men kläderna de använder främst är skalkläder. Men det är bra med galon som reserv och när det är riktigt kladdigt och blött.

• Anonym (anno)

Ja galon kan nog vara bra

• Duckan

Så sällan som de används, men hänger ett galonställ i skolan samt ett par överdragsbyxor. Hon är inte förtjust någondera och går utan om hon kan.

• Anonym (anno)

Kanske är bra att ha som extra 

• Catti41

Skalkläder till sjuåringen. Han vägrar galonisar eftersom det blir så varmt, så bara skalkläder duger. Blöta leriga perioder har han två par skalbyxor på skolan så han kan varva.

• Anonym (anno)

ja det är tusan inte lätt den leriga perioden

Svar på tråden Ytterkläder