Inlägg från: Jagvetmest |Visa alla inlägg
  • Jagvetmest

Hjälp!

Hej!
    Undrar om någon van hästmänniska kan hjälpa mig med tips på vad jag ska göra nu..?
    Vi har skaffat två hästar efter en lång tids planerande. Till vår dotter har vi skaffat ett "verkligen säkert kort". En gammal trygg ponny som gått på handikapp-ridning bla. Problemet nu är att vi har just bara dessa två hästar och de är helt fixerade av varandra. När vi skulle prova rida ponnyn och jag skulle gå bredvid så sprang den andra hästen runt som en dåre i hagen och gnäggade och gjorde ponnyn nervös. Och idag när vi skulle motionera den stora hästen så blev ponnyn som gick i en hage bredvid så nervös att han sprang rakt igenom el-stängslet i full galopp. FAST de såg varandra. Den trygga ponnyn har förvandlats till en vildhäst!! Första gången så red vi på led och red med min stora häst först och då tog ponnyn ett bocksprång så min dotter föll av. Hon gjorde sig inte illa, men är nu lite rädd för ponnyn. Är det kört nu eller kan vi hitta ett sätt att få dem lugnare så det funkar?? Blir det såhär när de byter miljö? Vi ger dem bara grovfoder och de går ute i hagen många timmar/dag.

• Svar på tråden Hjälp!
Svar på tråden Hjälp!