Inlägg från: Thedarkesthour |Visa alla inlägg
  • Thedarkesthour

Du med Asperger

Jag har Asperger och ADD

Det värsta med min Asperger är att jag har en förmåga att förstora upp saker, har du lovat så har du lovat. har vi sagt kl 5 och sedan ändrar tid blir jag automatiskt orolig/ledsen osv även om jag intalar mig själv att det gör inget att vi inte åkte / ändrade tid så blir jag blockerad(superstressad när rutiner ändras..

Sedan har jag ingen social kompetens överhuvudtaget däremot har jag lärt mig via mitt jobb att vara social på så vis men jag har noll koll hur man gör i relationer med vänner, pojkvän osv..

jag har en förmåga att se allt i svart/vitt.. det är aldrig lagom i min värld.. fast det har ju med ADD att göra också.. 

Men jag har varit djupt deprimerad, självmordsbenägen osv.. fram tills jag blev medicinerad för min ADD men mkt av det i aspergern ställer till det med men det mest  problemen är att orka..

vara ute en kväll på något kul socialt umgänge gör mig supertrött!! jag älskar det i stunden men efteråt behöver jag få vara ifred och hålla på med andra saker själv för att orka vara trevlig och social..

likaså får jag inte göra mina intressen så blir jag extremt orolig eller stressad för det hör till i mina rutiner

Svar på tråden Du med Asperger