Varför händer det aldrig?!
Här kommer ett långt inlägg från en vilsen själ..
Jag och min sambo har försökt över ett år att skaffa barn men inget händer. Jag har varit gravid en gång tidigare men detta hände för många år sedan i tidig ålder i ett dåligt förhållande, så allt avslutades med abort mot min vilja med det bästa i den situationen.
Dom senaste månaderna har jag använt mig av CB ägglossningstest och fått glad gubbe varje månad. Dock har jag en lång cykel och har haft ägglossning runt dag 22-23. Förra månaden fick jag inte mens för ens på dag 57.
Vissa månader har jag haft alla grav symptom man kan ha men alltid har mensen kommit. Vissa månader har jag inte känt av nått, inte ens mensen.
Vi ska in nu på torsdag 7maj på vårt första möte hos fertilitetskliniken.
Hade ägglossning 20/4 sist och inväntar nu mensen ännu en gång. Denna månad har varit jobbig då jag har ännu en gång känt mig gravid. Mina bröst gör såå ont, bröstvårtorna är annorlunda, (större mörkare mm) molande värk i magen och benen. Mycket flytningar. Extremt trött, skulle nog kunna skriva hur mycket som helst.
Någon som känner igen sig i mitt dilemma? Och är det någon här som har erfarenhet av dessa utredningar man får gå på?