• missanonym999

Tappat ögonfransarna

Hej.

Jag är 15 år och är ett stort fan av att se bra ut och använda smink. Dagligen använder jag mycket mascara men till mestadels ögonfransböjare, och nu har mina fransar blivit extra tunna och tappat massvis med fransar på mitt högra öga. Jag har nu slutat att använda smink överhuvudtaget, och ricinolja varje kväll. Kommer jag få tillbaks mina fransar? Annars kan jag lika gärna säga hejdå till livet.

P.s brukar endast sminka mig när jag träffar pojkvännen.

• Svar på tråden Tappat ögonfransarna
  • Läskande

Ja, de kommer tillbaka. Använd inte ögonfransböjare så mycket, det sliter på fransarna.

• viseversa

Ja det är som håret på huvudet. Dom växer ut igen. Men sluta använda fransböjare då det sliter massor på fransarna.

• missanonym999

Ber om ursäkt, när jag gjorde en ny tråd var tanken att jag skulle ta bort denna. Är dock ny här så har ingen aning om hur man gör. Anledningen till att jag behövde göra en ny var för att formulera mig bättre så det blir enklare att förstå. 

• Mooomin
    missanonym999 skrev 2015-05-04 16:04:42 följande:

Hej.

Jag är 15 år och är ett stort fan av att se bra ut och använda smink. Dagligen använder jag mycket mascara men till mestadels ögonfransböjare, och nu har mina fransar blivit extra tunna och tappat massvis med fransar på mitt högra öga. Jag har nu slutat att använda smink överhuvudtaget, och ricinolja varje kväll. Kommer jag få tillbaks mina fransar? Annars kan jag lika gärna säga hejdå till livet.

P.s brukar endast sminka mig när jag träffar pojkvännen.

Som de andra redan sagt, använd inte böjare.. Permanenta fransarna istället, om något. :)
  • Modesty

Hej. Vet inte om det funkar men testa att använda serum så kanske de växer ut fortare. Det ser ut precis som en mascara men utan färg. Jag använder en från isadora på nätterna ibland.

• Alexandra1990

Vaselin funkar bra, annars kan jag ju trösta dig med att det går rätt snabbt faktiskt att få ut fransarna igen. Alla tappar fransar då och då så det blir glest

Svar på tråden Tappat ögonfransarna