• Cathy

Falskt positivt?

Hej! Jag tror att du blivit gravid men möjligen försöker kroppen stöta bort embryot (hoppas inte!). Det beror ibland på kromosomfel mest oftast på immunologiska orsaker (vilka dock våra svenska läkare inte tror på, tyvärr). Läs mer på Bravermans sida (se till vänster). www.preventmiscarriage.com/Reproductive-Immunology/Types-of-Miscarriage.aspx Med tanke på dina tidigare mf, liten hinnsäck och lågt hcg så kan det tyvärr vara så att kroppen ser till att embryot inte utvecklas genom att strypa dess näringstillförsel. Trötthet kan man få av denna typen av immunattack. Metallsmak får man ofta när man är gravid. Hoppas ditt embryo är ok och att du kommer att få en fin fortsatt graviditet! Kram

• Cathy

Jag tror inte riktigt på utomkveds eftersom man sett hinnsäcken - då skulle man också sett att graviditeten ligger på fel ställe?! Att göra nytt VUL och ta nytt hcg är enda sättet att följa upp...håller tummarna för dig!

• Cathy

Cowgirl; åh så tråkigt att höra. Vet inte hur länge ni försökt och hur gammal du är men eftersom du fått flera svaga plus och sedan mf så skulle jag som du börja fundera på att ta lite (stöd)medicin, du kan ha någon typ av antikroppar. T ex tpoak? (Sköldkörteln). Levaxin, liten dos prednisolon och/eller 1/3 barnalbyl kan redan hjälpa dig att behålla embryot. Kram

• Cathy

Cowgirl; det finns studier på barnalbyl (acetylsalicsyra), prednisolon, fragmin osv osv men bara inte svenska....kolla pubmed.com om du vill ha underlag för dig själv. Lycka till!

Svar på tråden Falskt positivt?