• Ess

Det är inte synd om er bonusföräldrar

Anonym (Betraktarens öga) skrev 2015-05-05 11:53:22 följande:
    Och det bestämmer du? Så det här var en tråd för love, peace and understanding? Det är så mycket hackande på oss bonusmammor, vad vi än gör så är vi den elaka styvmodern. Därför gav jag min syn från den andra sidan som bonusmamma. Det här är ett öppet forum för alla och vill du leka familjelivspolis så fråga om de är i behov av någon.
    Men det förstår du väl själv. Dottern var där först, det är hennes hem och hennes pappa. Att du ens tänkte tanken att ha sex med honom är ju helt horribel.
    Du vet väl att din plats är i köket och vid tvättmaskinen, sen ska du gärna skjutsa henne och även betala det från egen ficka.
    Du ska va tacksam att du får ynnesten att passa upp henne!

Ps. hon ska aldrig behöva tacka heller, för du gör det av fri vilja för att du så himla gärna vill.
  • Ess
    Brumma skrev 2015-05-06 17:02:08 följande:
    Ja. Men jag tycker inte barn - tonåringar och vuxna barn - kan skylla på att de blivit curlade eller liknande hyr länge som helst. Även de har en egen vilja och förhoppningsvis ett förstånd de kan använda.

Någon gång så får man se till att växa upp och ta ansvar för sitt eget beteende.

Hur länge är det ok att skylla på föräldrarna för att man beter sig som ett rötägg? Skolåldern? När man skaffar sig ett jobb? När man själv blir förälder?

Nä anser allt att man har lite egenansvar själv, oavsett om man är bo US eller inte...
    Jag tycker att man börjar bedöma dem som egna individer med ett eget ansvar för hur man uppfattar dem när de går in i tonåren.
  • Ess
    Anonym (BRA TRÅDSTART!!!) skrev 2015-05-13 07:10:37 följande:
    Hon känns som tjejen som sitter och läser styvfamiljstrådar på familjeliv och som förutsätter att det ska vara på ett visst sätt. Dessutom är hon ung, har inga barn - således, i min värld, fruktansvärt omogen.

Jag vet med säkerhet att mitt ex inte sagt ett dyft till henne. Vi har en toppenrelation, han och jag. Vi skildes åt som goda vänner och ser har aldrig varit några problem. Vi firar jul, påsk och födelsedagar tillsammans, osv.
    Antingen måste hon ha en allvarlig beteende störning, eller så är toppenrelationen enkelriktad.

Är det du som ringer honom eller han ringer dig lika ofta?
    Av hennes reaktion att döma så verkar det som om dom precis hinner sätta sig ner, sen ringer du igen.
    Uppdateringar från förskolan brukar gå ut till båda vårdnadshavarna via mail.
  • Ess
    Anonym (BRA TRÅDSTART!!!) skrev 2015-05-13 12:23:48 följande:
    Han ringer mig lika ofta, om inte mer.

Jag är ensam vårdnadshavare och förskolan använder sig inte av mail.

Dock menade jag uppdateringar gällande vad just vårt barn gjort, sagt, etc.
    Om kommunikationen går lika åt båda håll så verkar det va ett rätt udda beteende från hennes sida att rycka luren ur handen på honom och börja skälla.
    Är man missnöjd med kommunikationen, så tycker jag det är bättre att ta det med sin partner. Blir man inte nöjd med det, så väljer man bort partnern. Man rycker liksom inte luren och går lös på tredje person.
Svar på tråden Det är inte synd om er bonusföräldrar