Utbränd. Byta jobb??
Jag har gått och burit på detta länge,och behöver skriva av mig.Vore skönt att få lite nya perspektiv på min situation. Jag har vridit och vänt på allt och nu har jag kört fast,känns det som.Hoppas ni orkar läsa.
Jag har varit på ett yrke rätt länge och till slut bestämde jag mig för att utbilda mig och byta jobb. Prova nåt annat helt enkelt.
Sagt och gjort,jag utbildade mig till Undersköterska,fick snabbt jobb och nu har jag jobbat i flera år i detta yrke. Har upptäckt att jobbet i vården är rätt slitigt och psykiskt påfrestande,men jag har trivts rätt ok ändå,och jobbat på.
Det har varit mycket strul i organisationen,chefsbyten,otrygga anställningar,stressigt,personalbrist,usel lön för MYCKET arbete,osv,osv.
På dessa år jag har jobbat i vården har jag tittat in i den berömda väggen 3 gånger.
Ja du läste rätt. Jag har fått diagnosen utmattningssyndrom 3 gånger på bara några år.
Nu är jag tillbaka i jobb igen,men har nu allvarligt börja fundera på om detta är rätt yrke för mig??
Jag funderar allvarligt på att gå tillbaka till yrket jag hade innan jag utbildade mig till Undersköterska. Jag trodde aldrig att man kunde må såhär dåligt av ett jobb.
Hur ska jag göra? Att orka fatta ett sånt här stort beslut när man är utbränd önskar jag ingen. Fy fan vilket helvete detta är.
Vad tror ni om detta? Skriv och ge mig lite nya perspektiv. Jag har kört fast i mitt tänk!