Inlägg från: Hallonen |Visa alla inlägg
  • Hallonen

Bebisverkstaden börjar i juni 2015

lindakarlsson4380 skrev 2015-05-06 08:03:05 följande:

Hej!

Jag och min sambo som båda är 23 år gamla har äntligen kommit överens att börja bebisverkstaden nästa månad. Jag studerar till sjuksköterska och hat gått halva utbildningen nu till juni. Vi har varit tillsammans i 8 år och bott tillsammans i 5 år.

Är det någon mer där ute som ska försöka bli med bebis nu i krokarna? :) vore roligt att följas åt och alla andra trådar är så pass mycket skrivna i redan så ville starta en helt ny så man kan vara med från början.

Förbereder ni er med någon speciellt? Jag har nyss beställt ägglossningstest och folsyra.

Hej! Hoppas det är okej att jag hoppar in i tråden. Som du säger finns många trådar och ni har ju pratat en stund här med men hoppas det är okej om jag följer med på resan härinne? Jag är 24 år och examinerad beteendevetare, min (nyblivna) man (gifte oss i juni) är lärare och även han 24 år. Vi bor för tillfället i en trea med rum för smått och båda har fasta anställningar. Vi tänkte börja i sep-oktober på "riktigt". Slutade med p-piller för ca 1,5 år sedan och har efter det använt andra preventivmedel. Nu har vi sedan en stund tillbaka istället kört "avbrutet". Hur går det med er bebisverkstad? :)
  • Hallonen
    Snorkfraken91 skrev 2015-05-07 19:55:10 följande:

Hej! Vi tänkte börja i slutet av juni/början av juli, men hakar gärna på här ändå om det går bra? :) Vi är 24 år gamla båda två, gifta och bor i hus. Jag blir just klar med mina studier denna termin efter fem år. Jag hoppas på att kunna vikariera heltid från och med höstterminen så att jag hinner få ihop någorlunda sgi. Min man har fast jobb. Precis som line89 är jag lite orolig när man läser om så många som har svårigheter med att få barn. Hoppas det inte ska ta allt för länge! :)