Inlägg från: Hallonen |Visa alla inlägg
  • Hallonen

Bebisverkstaden börjar i juni 2015

lindakarlsson4380 skrev 2015-05-06 08:03:05 följande:

Hej!

Jag och min sambo som båda är 23 år gamla har äntligen kommit överens att börja bebisverkstaden nästa månad. Jag studerar till sjuksköterska och hat gått halva utbildningen nu till juni. Vi har varit tillsammans i 8 år och bott tillsammans i 5 år.

Är det någon mer där ute som ska försöka bli med bebis nu i krokarna? :) vore roligt att följas åt och alla andra trådar är så pass mycket skrivna i redan så ville starta en helt ny så man kan vara med från början.

Förbereder ni er med någon speciellt? Jag har nyss beställt ägglossningstest och folsyra.

Hej! Hoppas det är okej att jag hoppar in i tråden. Som du säger finns många trådar och ni har ju pratat en stund här med men hoppas det är okej om jag följer med på resan härinne? Jag är 24 år och examinerad beteendevetare, min (nyblivna) man (gifte oss i juni) är lärare och även han 24 år. Vi bor för tillfället i en trea med rum för smått och båda har fasta anställningar. Vi tänkte börja i sep-oktober på "riktigt". Slutade med p-piller för ca 1,5 år sedan och har efter det använt andra preventivmedel. Nu har vi sedan en stund tillbaka istället kört "avbrutet". Hur går det med er bebisverkstad? :)
  • Hallonen
    Snorkfraken91 skrev 2015-05-07 19:55:10 följande:

Hej! Vi tänkte börja i slutet av juni/början av juli, men hakar gärna på här ändå om det går bra? :) Vi är 24 år gamla båda två, gifta och bor i hus. Jag blir just klar med mina studier denna termin efter fem år. Jag hoppas på att kunna vikariera heltid från och med höstterminen så att jag hinner få ihop någorlunda sgi. Min man har fast jobb. Precis som line89 är jag lite orolig när man läser om så många som har svårigheter med att få barn. Hoppas det inte ska ta allt för länge! :)

Så spännande att äntligen börja försöka! Hur länge har ni vart gifta? Blir också himla nervös när man läser om hur svårt många har med att få barn..
  • Hallonen
    Svelin skrev 2015-05-11 17:38:58 följande:

Hej. Hoppar gärna in här om det ok? Vi börjar inte förrän i september, men kul att följa er här från början! Vi har två barn 8 och 6 år så vi ska försöka få till en liten trea. Med första barnet tog det sig på första försöket, med andra barnet tog det sig på 6 försöket. Så vi får se hur lång tid det tar denna gång.

Spännande att börja med ett litet syskon. Vi har tänkt att börja försöka i sep-okt vi med, men då för första barnet.
  • Hallonen
    Fsake skrev 2015-05-21 20:32:06 följande:
    Grattis!!!! Vilken tjuvstart ;)
    Men drömmen ju! Shit! Stort grattis :D
  • Hallonen
    lindakarlsson4380 skrev 2015-07-29 19:06:53 följande:
    Hallå :) absolut, Välkommen! Åh vad spännande :D Vi lyckades på första försöket så jag är i v.12 nu (11+0). 12 dagar kvar till ultraljudet och jag längtar ihjäl mig!! :) Lycka till i höst!!
    Wow! Gud vad härligt med första gången. All lycka till er och lilla bebisen nu då :)
  • Hallonen
    Yennie88 skrev 2015-09-19 09:30:30 följande:

Här har ägglossningen varit, tre dagar tidigare än beräknat verkar det som.

Så bim blir 28/9 istället för 1/10 skulle jag tro. Oavsett när det blir så testar jag nog tidigast 2-3/10 om mensen uteblir.

Här är vi inne på andra försöket. Hade äl den 18/9 och har sedan igår haft Molvärk på vänster äggstock.. Återstår att se hur detta slutar. BIM beräknad till 2/10. Hur längd har ni försökt? Använder ni något? Vi har testat med bisolvon den här månaden mest för att det är lite kul att experimentera.. Utöver det använder jag äl test.
  • Hallonen
    Yennie88 skrev 2015-09-20 20:30:15 följande:
    Detta blir vårt femte försök, tog ut kopparspiralen i maj. Vi använder ingenting då jag oftast känner ägglossningen väldigt tydligt. Men om det inte tar sig snart kanske jag köper lite tester men jag vet inte hur det blir än.

Jag tycker mig att jag varit lite svullen över magen men det kan ju vara så mycket annat... Är något öm i brösten sedan torsdags men inget märkvärdigt egentligen. Jag försöker att undvika överanalysering av symtom så gott det går så man inte blir lika besviken om mensen kommer.
    Okej spännande. Nej det där med att överanalysera ligger nära till hands.. Försöker också tänka på annat mellan äl och bim men det är en himla väntan varje månad.
  • Hallonen
    Yennie88 skrev 2015-10-02 20:54:08 följande:

Femte försöket tog sig inte så nytt BIM 28/10. Dags att ligga i ordentligt inför ÄL.

Samma här, tredje försöket och nytt bim 31/10!
  • Hallonen
    Fsake skrev 2015-11-13 14:04:28 följande:

Hej!
    Hur går det för alla? Jag har nu plussat på 7:e försöket :)

Grattis! Vad kul! Vilken vecka är Du i? Jag plussade på tredje försöket och är nu i vecka 7 :)
  • Hallonen
    lindakarlsson4380 skrev 2015-12-04 06:53:06 följande:

Grattis till er som plussat!! Gud vad roligt :D Själv gick jag in i v.30 igår och jag kan inte förstå hur det kan ha gått såhär fort!!

Wow! Så spännande, snart har ni den lilla bebisen hos er. Tog det sig på första försöket för er? :)
Svar på tråden Bebisverkstaden börjar i juni 2015