Inlägg från: hennaah |Visa alla inlägg
  • hennaah

Bebisverkstaden börjar i juni 2015

Hej allihopa! Hoppar in här nu då sambon och jag pratat ett tag om att kicka igång bebisverkstaden :) har bara varit utan p-piller en månad, så får se hur lång tid det tar. Sambon vet inte om att jag har slutat med p-piller, han vill att det ska bli som en överraskning när plusset väl kommer :)

Äl på midsommarafton om jag räknat rätt, lite kul, men bim blir nog 3/7 :)

Ska bli kul att följa er här! Skönt att kunna prata med andra som är i samma sits :)

• hennaah
    loppan91 skrev 2015-05-27 14:59:49 följande:

Välkommen! :) Va kul att det kommer bli som en överraskning för honom! :D Jag är imponerad att du lyckas hålla dig från att prata med honom om det :) Jag kan inte låta bli att snacka bebisar med min sambo hur jag än försöker! Är det första barnet?

Tack ! :) Ja, jag tycker också det är roligt! Han är med på noterna o så, pratar gärna om vår framtid med barn osv, att han gärna vill ha, men att allt ändå blir överraskning. Just därför jag inte sagt att jag slutat med p-pillerna, utan vi "kör på" som alltid innan :) ja, det är första, så det är väldigt spännande detta! :)
  • hennaah

Uppdaterar och lägger in mig själv:)

30/5 EricaOs

3/6 miamarina84

8/6 Wicked

9/6 Waan, Penguinlover

10/6 lindakarlsson4380

14/6 nilepile, line89, fsake

16/6 Emenisan

21/6 RapidAngel

2/7 loppan91

3/7 hennaah

Gravida:

emeigh89 (tjuvstartade i maj) :)

cataliya

Anna_längtar_barn

• hennaah
    mumin87 skrev 2015-06-14 15:18:10 följande:

Hur tänker ni andra när det kommer till alkohol? Funder främst på tiden mellan ÄL och BIM. 

Jag borde ha haft ÄL i typ fredags, testar inte med stickor eller så så jag är inte helt säker. BIM borde vara 26/6 men problemet då är ju att det är midsommar där i mitten. Är inget problem för min del att hoppa över alkoholen i sig men är mindre sugen på alla frågor som man får om man tackar nej. Brukar inte dricka stora mängder i vanliga fall heller men tycker att det kan vara trevlig med ett glas vin till maten så det blir ju ändå något som avviker liksom.

Var på middag hos en kompis igår men då var det lätt att komma undan eftersom jag körde. På midsommar däremot så ska va vara ett lite gäng i en stuga där alla sover över och då går det ju tyvärr inte att skylla på att man ska köra någonstan... Har en person i detta gäng som pepprar på med massa frågor så fort någon tackar nej till alkohol och jag kan tycka att det är påfrestande men tycker egentligen att hon inte har med det att göra. 

Någon som har något bra tips? 

Vi har nog lite samma bekymmer där... Har ÄL på tisdag och bim den 30/6 och jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Har inte svårt att säga nej till alkohol så sett, men troligen lär det blir som för er att man stannar där över natten. Vet faktiskt inte hur mycket det kan påverka, och vilka mängder man pratar om isåfall. Har liksom fullt upp att lära mig ta alvedon istället för ibumetin, det är så mycket att tänka på ju...! Haha :)
  • hennaah
    mumin87 skrev 2015-06-14 22:55:57 följande:

Vi ligger nog ganska nära i cykel då. Lite kluven och vet inte heller hur mycket det kan påverka. Håller med om att det är mycket nytt att tänka på som man inte har så där helt hundra koll på. Var nästa påväg att ta en ibumetin för ett tag sedan men kom på att det var en dålig ide... 

Funderar på om man bara ska ta ett glas vin och sedan bara låta det vara utan att dricka det. Är ju liksom inte konstigt att dricka vatten också Frågan är om det är någon som tänker på det. Eller kanske taktikbyta glas med maken ibland :-P 

Problemet är väl bara att andra kommer anta att jag redan är gravid om dom skulle komma på det...

Ja vi verkar göra det :) tycker detta är skitsvårt.. Får väl skylla på att man har lite ont i huvudet och "avvaktar" lite med alkoholen och kanske tar det senare under kvällen, fast man bara skjuter det framför sig haha. Jag hoppas på att sambon vill åka hem på kvällen så jag kan agera chaufför istället ;)
  • hennaah

Bim på tisdag. Riktigt ömma bröst, lite molvärk.

Vad säger ni, testa imorgon eller måndag morgon?? Vill inte ha mens nu haha!

• hennaah

Bim -1 och toknegativt test. Väntar nog några dagar nu och ser om mensen dyker upp...

• hennaah
    Emelius skrev 2015-06-29 19:04:01 följande:

Jag köpte ett clearblue "testa tidigt"-test idag eftersom jag är så otroligt otålig och, hoppsan, jag är visst gravid :)

Men åh! Va roligt!! Grattis :D
  • hennaah
    Emelius skrev 2015-06-29 19:10:51 följande:

Jag köpte ett clearblue "testa tidigt"-test idag eftersom jag är så otroligt otålig och, hoppsan, jag är visst gravid :)

Tack!! Känns helt overkligt!

Har du haft några symtom? :) när skulle du ha bim egentligen?
  • hennaah
    Fsake skrev 2015-11-13 14:04:28 följande:

Hej!

Hur går det för alla? Jag har nu plussat på 7:e försöket :)

Va kul! Grattis! :) vi plussade på tredje eller fjärde försöket i september. Gick in i V.13 igår! :)
  • hennaah
    Yennie88 skrev 2015-11-26 10:02:05 följande:

Idag på sambons födelsedag fick vi detta resultat.

7:e försöket var det denna gång.

Men åh va roligt!! Stort grattis!! Vilken födelsedagspresent alltså :)
  • hennaah
    lindakarlsson4380 skrev 2016-01-31 10:29:29 följande:

V.38 här och förlossningen närmar sig med stormsteg, hur länge har ni andra kvar? :D

Men Gud vad snabbt tiden går!! Känns ju som häromdan man gick med i tråden och allt.. Men va spännande för dig/er! Jag gick in i vecka 26 igår så, det går framåt här med! :)
Svar på tråden Bebisverkstaden börjar i juni 2015