• Fsake

Bebisverkstaden börjar i juni 2015

Hej!

Jag är gärna med här :)

Jag och maken har två barn som är 6 och 8 och nu vill vi ha en trea. Barnen blev till på första resp andra försöket så det behöver inte ta tid efter p-pillerstopp :)

Min make har länge tvekat att soffa en till, han har tyckt att vi har det bra som det är.. men nu är det dax!

Första försöket nu. Har äl 2/6 och bim 16/6.

• Fsake
    lindakarlsson4380 skrev 2015-05-10 13:47:58 följande:
    Låter som en bra idé :D Om jag räknat rätt är det runt den 16/6!
    BIM lista juni

16/6 lindakarlsson4380, fsake
  • Fsake
    EricaOs skrev 2015-05-10 14:45:05 följande:

åh har en fråga också, det här med folsyra? Äter ni det nu innan graviditeten? Är det för att man blir lättare gravid eller för att det bra för fostret senare när man är gravid? Känner lite att detta är en hysteri, vad man ska äta, vad man inte skall äta m.m det har vell gått bra för föräldrar av den äldre generationen som t.om rökte, drack, åt skaldjur m.m när de var gravida

Börja ät folsyra nu. Det är för bebisens utveckling. Celldelning tror jag.
  • Fsake

Jag använder mig också av en app som jag kan se när jag ska ha äl och bim. Jag kan också fylla i mina symptom , fyller i min temp där också. P tracker heter den jag har.

Rekommenderar det!

• Fsake

BIM lista juni:

30/5 EricaOs

15/6 line89

16/6 lindakarlsson4380, fsake

• Fsake
    Emenisan skrev 2015-05-10 22:19:38 följande:

Hek! Hänger gärna på här. Tror jag har bim 16/6:) kul med fler som tänker börja bebisverkstad! Jag (28) och mannen (31) hade tänkt försöka få en trea till våra små godingar:)

Vad kul!

Kul att vi är så många
  • Fsake

Har mens nästa vecka sen är det nedräkning till äl! Wohoooo :)

• Fsake

BIM lista juni:

30/5 EricaOs

14/6 nilepile

15/6 line89

16/6 lindakarlsson4380, fsake, Emenisan

• Fsake
    Svelin skrev 2015-05-11 16:38:58 följande:

Hej. Hoppar gärna in här om det ok? Vi börjar inte förrän i september, men kul att följa er här från början! Vi har två barn 8 och 6 år så vi ska försöka få till en liten trea. Med första barnet tog det sig på första försöket, med andra barnet tog det sig på 6 försöket. Så vi får se hur lång tid det tar denna gång.

Hej! Kul med en till som försöker få en trea :) mina barn är också 6 och 8. Min man har velar lite nu med trean, han tycker de andra är så stora nu så varför börja om? Men jag känner att det är skönt att de är så stora :) så jag kan njuta av trean fullt ut liksom ;)
  • Fsake
    Svelin skrev 2015-05-12 14:10:56 följande:
    Kul att vi har jämngamla barn. En trea har inte varit självklart för oss, men för ett tag sen sa sambon att han ville ha en trea och då började jag fundera på det och blev jättesugen. Sen har han velat lite, men nu är vi nog på samma plats. :) Jag känner som du att det är skönt att de andra är större. Då kan man få njuta lite mer av minstingen och samtidigt ha erfarenheten av att ha fått barn innan. Har ni haft lätt eller svårt att få barn?
    Håller med!

Vi har haft lätt tidigare, första blev till direkt efter p-piller stopp och tvåan på andra försöket :) hoppas det ska vara lika lätt nu men är ju 7 år äldre än sist jag blev gravid... Är 34 i år. Har det gått lätt för er?
Svar på tråden Bebisverkstaden börjar i juni 2015