• lindakarlsson4380

Bebisverkstaden börjar i juni 2015

Hej!

Jag och min sambo som båda är 23 år gamla har äntligen kommit överens att börja bebisverkstaden nästa månad. Jag studerar till sjuksköterska och hat gått halva utbildningen nu till juni. Vi har varit tillsammans i 8 år och bott tillsammans i 5 år.

Är det någon mer där ute som ska försöka bli med bebis nu i krokarna? :) vore roligt att följas åt och alla andra trådar är så pass mycket skrivna i redan så ville starta en helt ny så man kan vara med från början.

Förbereder ni er med någon speciellt? Jag har nyss beställt ägglossningstest och folsyra.

• Svar på tråden Bebisverkstaden börjar i juni 2015
  • carlini

Jag (21) och sambon (25) har börjat med tillökningen sedan Januari. Och det har inte hänt nått än... -.- hade ÄL igår så får hoppas att mensen utebliver den här gången. Börjar bli less på mensen som alltid kommer och dom negativa gravtesterna.

Men nu har jag slutat tänka så mycket på att så fort vi har samlag så ska det bli bebis och slutat köpa gravtester.

• line89

Ja, det måste vara väldigt hårt med de negativa grav.testerna. Jag tror vi gör oss själva en stor tjänst att ge efter beräknad BIM-dag och inte testa innan den har passerat Glad inte testa för mycket med andra ord (ska försöka påminna mig själv det Flört). Min mens kom den här månaden lite tidigare än vanligt, så min ägglossning borde vara nu i slutet på maj. När har ni andra BIM nästa månad?

• Emeigh 89

Jag hoppar gärna in här! Vi ska börja försöka med syskon i juni. Jag är 26 år och min man är 32. Vi har en liten son som föddes januari 2013. Vi har båda fast jobb som sjuksköterskor och har precis köpt större hus där fler barn får plats :) förra gången tog det sig på andra försöker så vi hoppas det går lika smidigt nu. Vår son älskar bebisar och han kommer nog bli en fantastisk storebror.

• line89

Åh, vad roligt med försök till en tvåa! Glad Hur var vägen till er första graviditet, hur lång tid tog det för er?

• line89

Förresten, ska vi göra någon form av BIM-lista, så har vi bättre koll på varandra? Glad

• lindakarlsson4380
    line89 skrev 2015-05-10 10:39:51 följande:

Förresten, ska vi göra någon form av BIM-lista, så har vi bättre koll på varandra? 

Låter som en bra idé :D Om jag räknat rätt är det runt den 16/6!
  • Fsake

Hej!

Jag är gärna med här :)

Jag och maken har två barn som är 6 och 8 och nu vill vi ha en trea. Barnen blev till på första resp andra försöket så det behöver inte ta tid efter p-pillerstopp :)

Min make har länge tvekat att soffa en till, han har tyckt att vi har det bra som det är.. men nu är det dax!

Första försöket nu. Har äl 2/6 och bim 16/6.

• EricaOs

Jag och min sambo försöker (nr1) också, har gjort i 2 månaders tid, inget än. Men jag tror att ägglossningen inte hade några ägg, för ägglossningstesterna har visats sig neg. (?) Så ska ha ägglossning här om några dagar så hoppas på positivt, annars vet jag inte vad jag gör för fel eller varför de inte är några ägg. Läste och såg att de flesta här har fått övertygat era killar om detta, samma för mig, 2 år har jag fått "tjatat" på han, men äntligen är han med på tåget :) jag är 28 han 29 år

roligt att få följa andra som är i samma skede som en själv, håller tummarna för alla :)

• Fsake
    lindakarlsson4380 skrev 2015-05-10 13:47:58 följande:
    Låter som en bra idé :D Om jag räknat rätt är det runt den 16/6!
    BIM lista juni

16/6 lindakarlsson4380, fsake
  • EricaOs

åh har en fråga också, det här med folsyra? Äter ni det nu innan graviditeten? Är det för att man blir lättare gravid eller för att det bra för fostret senare när man är gravid? Känner lite att detta är en hysteri, vad man ska äta, vad man inte skall äta m.m det har vell gått bra för föräldrar av den äldre generationen som t.om rökte, drack, åt skaldjur m.m när de var gravida

Svar på tråden Bebisverkstaden börjar i juni 2015