• lindakarlsson4380

Bebisverkstaden börjar i juni 2015

Hej!

Jag och min sambo som båda är 23 år gamla har äntligen kommit överens att börja bebisverkstaden nästa månad. Jag studerar till sjuksköterska och hat gått halva utbildningen nu till juni. Vi har varit tillsammans i 8 år och bott tillsammans i 5 år.

Är det någon mer där ute som ska försöka bli med bebis nu i krokarna? :) vore roligt att följas åt och alla andra trådar är så pass mycket skrivna i redan så ville starta en helt ny så man kan vara med från början.

Förbereder ni er med någon speciellt? Jag har nyss beställt ägglossningstest och folsyra.

• Svar på tråden Bebisverkstaden börjar i juni 2015
  • carlini
    Fsake skrev 2015-08-26 14:08:16 följande:

Snart bim för mig, testar på söndag tänkte jag håll tummarna för denna gång!

Jag har bm på söndag. Jag tar ett test på tisdag morgon om mensen inte kommit tills dess. Hoppas vi plussar samtidigt :) Lycka till !
  • Marty88

Eftersom denna cykel varit så himla konstig vet jag inte riktigt när bim är, borde vara i början av veckan. Tog ett test igår, men tokblankt.. Även om det nog var för tidigt att testa (det var inte ett sånt testa tidigt-test), så blir det nog mens även denna gång. Inte så många försök kvar nu innan vi passerar datumet för BF vi hade i november, vore ju skönt att bli gravid innan dess...

• Fsake
    carlini skrev 2015-08-26 22:17:27 följande:
    Jag har bm på söndag. Jag tar ett test på tisdag morgon om mensen inte kommit tills dess. Hoppas vi plussar samtidigt :) Lycka till !
    Hoppas!
  • Yennie88

En vecka kvar till BIM, känner absolut ingenting utöver hunger, vilket inte är ovanligt för mig. Får se hur det utvecklar sig...

• Yennie88

BIM idag, blödningen verkar vara på intågande med mer smärta än vanligt. Inväntar blödningen och ny äl, nytt BIM 1/10 blir det då.

• Fsake

Blev inget på fjärde försöket här.. Inväntar ny äl nästa helg... Har förökar vara ännu mer avslappnad kring FL och annat kring att bli gravid nu. Men tänkte köra med digitala ältester. Hoppas så på detta försök!!

• Yennie88

Här har ägglossningen varit, tre dagar tidigare än beräknat verkar det som.

Så bim blir 28/9 istället för 1/10 skulle jag tro. Oavsett när det blir så testar jag nog tidigast 2-3/10 om mensen uteblir.

• Hallonen
    Yennie88 skrev 2015-09-19 09:30:30 följande:

Här har ägglossningen varit, tre dagar tidigare än beräknat verkar det som.

Så bim blir 28/9 istället för 1/10 skulle jag tro. Oavsett när det blir så testar jag nog tidigast 2-3/10 om mensen uteblir.

Här är vi inne på andra försöket. Hade äl den 18/9 och har sedan igår haft Molvärk på vänster äggstock.. Återstår att se hur detta slutar. BIM beräknad till 2/10. Hur längd har ni försökt? Använder ni något? Vi har testat med bisolvon den här månaden mest för att det är lite kul att experimentera.. Utöver det använder jag äl test.
  • Yennie88
    Hallonen skrev 2015-09-20 20:16:51 följande:

Här är vi inne på andra försöket. Hade äl den 18/9 och har sedan igår haft Molvärk på vänster äggstock.. Återstår att se hur detta slutar. BIM beräknad till 2/10. Hur längd har ni försökt? Använder ni något? Vi har testat med bisolvon den här månaden mest för att det är lite kul att experimentera.. Utöver det använder jag äl test.

Detta blir vårt femte försök, tog ut kopparspiralen i maj. Vi använder ingenting då jag oftast känner ägglossningen väldigt tydligt. Men om det inte tar sig snart kanske jag köper lite tester men jag vet inte hur det blir än.

Jag tycker mig att jag varit lite svullen över magen men det kan ju vara så mycket annat... Är något öm i brösten sedan torsdags men inget märkvärdigt egentligen. Jag försöker att undvika överanalysering av symtom så gott det går så man inte blir lika besviken om mensen kommer.
  • Hallonen
    Yennie88 skrev 2015-09-20 20:30:15 följande:
    Detta blir vårt femte försök, tog ut kopparspiralen i maj. Vi använder ingenting då jag oftast känner ägglossningen väldigt tydligt. Men om det inte tar sig snart kanske jag köper lite tester men jag vet inte hur det blir än.

Jag tycker mig att jag varit lite svullen över magen men det kan ju vara så mycket annat... Är något öm i brösten sedan torsdags men inget märkvärdigt egentligen. Jag försöker att undvika överanalysering av symtom så gott det går så man inte blir lika besviken om mensen kommer.
    Okej spännande. Nej det där med att överanalysera ligger nära till hands.. Försöker också tänka på annat mellan äl och bim men det är en himla väntan varje månad.
Svar på tråden Bebisverkstaden börjar i juni 2015