Kortköp som betalats tillbaks?
Hej. Jag har en fråga gällande vad man ska göra nu.
För 1 vecka sedan var jag i en större butik och gjorde ett köp på ca 4000 kronor. Denna summa drogs dagen efter från mitt konto. Allt var frid o fröjd. Idag när jag kollade kontot såg jag att jag hade ca 4000 mer på kontot än jag borde ha.
Kontaktade min bank som inte kunde se vart pengarna kunde komma från. Det låg inget reserverat köp eller dyl.
Jag gick då igenom mitt historik och ser att den betalningen på ca 4000 inte fanns kvar i min kontohistorik.
Kontaktade företaget som var lika frågande som mig och banken. Dom hade inte haft några tekniska problem. Tyvärr har jag inte kvittot kvar och kontohistoriken hjälper ju föga då det helt skumt försvunnit från kontot. Finns alltså inga spår alls av detta köp enligt min bank.
Jag uppgav tid och mitt kortnummer till företaget men dom kunde fortfarande inte se något eller förstå vad som var tokigt. Och om dom hade några frågor så skulle dom återkomma. Jaha sa jag. Hur länge ska jag sitta på detta belopp nu? Kan jag inte bara göra en betalning på summan som det kostade och få det överstökat.
Men då dom inte har några bevis på att jag faktiskt handlat för den summan i det varuhuset (pga slängt kvitto) så ville dom inte det.
Någon som varit med om liknande? Läste om någon som fått betala efter 6 år. Ska jag se till att alltid ha dessa pengar skyddade på mitt konto i resten av mitt liv nu eller?