Inlägg från: Kasperina |Visa alla inlägg
  • Kasperina

Kön?

De brukar tala om ifall de är säkra eller inte, sa hon inget?

Vad sägs om att gå all in på ett barnrum i stället? Vad är ett pojkrum? Bilar och maskiner? Min dotter älskar det, fast mest motorcyklar. Håll rummet neutralt tills ni vet vad barnet gillar i stället.

• Kasperina
    Oroliga själen skrev 2015-05-09 19:03:21 följande:

Hon sa ingenting mer än att vi väntar en pojke.

Pojkrum kanske var fel ord men jag tänker mej att dra det mer åt "pojkfärger". Inte med bilar och sånt men ja du kanske fattar. Sen säger jag absolut inte att en flicka inte kan ha blå tapeter och tvärt om men ja du kanske förstår min tanke. Har kikat mycket på typ neutrala kläder osv men tycker att utbudet iaf till de allra minsta är väldigt dåligt tyvärr...

Sa hon att det är en pojke så är hon säker.
    Jag håller med om att det är svårt när det gäller kläder, Pop finns ju, men i övrigt är det svårt.
    Vad gäller rummet tycker jag att det är bättre att satsa på harmoniska färger, typ grönt som är lugnande, eller gult (?) som är uppiggande (har jag för mig - jag har alltid kört på grönt).
    Fick mina barn välja skulle både flickan och pojken har rosa eller lila väggar med stora maskiner, men pojken skulle även vilja ha traktorer och flickan motorcyklar
Svar på tråden Kön?