• mathildan

Finns det någon mer vars bebis ser ut såhär?!

Hej,

Ska försöka ladda upp bild från ultraljudet och vill höra om någon mer har bebis som ser ut som våran i ansiktet? Vill helst ha svar från er som haft liknande och barnet kommit ut och sett helt normalt ut (eller "onormalt") men även från er som fortfarande är gravida.

Jag upplever att partiet under näsan är väldigt runt och stort till skillnad från vad man ser på alla andra ultraljud, där käken/munnen sluttar mer. Vår lilla goding i magen ser ut som en apa. Som sagt, någon mer som upplever detta från sin ultraljudsbild?

• Svar på tråden Finns det någon mer vars bebis ser ut såhär?!
  • DickRex

Ett ultraljud är ju bara ett tvärsnitt, så om fostret har vridit eller lutat huvudet lite så ser det konstigt ut. Jag stod och tittade på den där skärmen när ultraljudet togs, och den bilden vi fick med oss visade inte alls något som liknade de bästa vyerna som fladrade förbi på skärmen.

Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • mathildan
    viseversa skrev 2015-05-08 06:06:28 följande:

Så såg hon ut när hon föddes. phpAZBuDc35224.jpg

Men herregud så söt!!! Tack för svar!
  • viseversa
    mathildan skrev 2015-05-08 08:19:30 följande:
    Men herregud så söt!!! smile1.gif Tack för svar!
    Japp min sötnos. Alla mina barn är det dock. Men undra var den som såg "läskigast" ut på ultraljudet. ????
  • viseversa
    viseversa skrev 2015-05-08 09:45:04 följande:
    Japp min sötnos. Alla mina barn är det dock. Men undra var den som såg "läskigast" ut på ultraljudet. ????
    Men yngsta såg läskigast ut på ul ska det stå.
  • Nyfikna72

Släpp oron istället, det är lätt att den tar sig oanade proportioner så det går ut över allt och alla. Ert barn ser nog ut som bebisar i allmänhet när den kommer ut.

• mathildan
    Nyfikna72 skrev 2015-05-08 09:52:13 följande:

Släpp oron istället, det är lätt att den tar sig oanade proportioner så det går ut över allt och alla. Ert barn ser nog ut som bebisar i allmänhet när den kommer ut.

Haha kan inte direkt säga att jag är orolig. Jag är i v 36. Bilden är från rul i januari, skulle jag varit nojig över detta hade jag skrivit detta inlägg bra mycket tidigare Var mest nyfiken!
  • Modesty

Är i v21 och min bebis ser också ut som en apa på bilderna ;) Eller ibland en Alien haha.

Svar på tråden Finns det någon mer vars bebis ser ut såhär?!