Inlägg från: Påven Johanna |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna

Är svärfar alkolist?

Jag tycker att du ska respektera hur din sambo och hans syskon önskar hantera - eller låta bli att hantera - saken. Jag tycker inte att du har med det att göra.

• Påven Johanna
    Anonym (Nykter alkoholist) skrev 2015-05-08 12:54:51 följande:
    Nyfiken fråga. Om du ser en människa som är på väg mot en väg som du känner till leder till ett stup rätt ner i avgrunden, skulle du då stå med händerna på ryggen bara för att du inte är anhörig till personen?
    I det här fallet håller de anhöriga inte med om ts uppfattning, det menar jag att hon bör respektera. 

Tror du att ts under de omständigheter hon beskriver här kan hjälpa sin svärfar eller tror du att det eviga diskuterandet mellan henne och hennes sambo - om något - möjligen kan leda till att deras relation tar stryk?
  • Påven Johanna
    hesselgren skrev 2015-05-08 13:05:58 följande:

Många i närheten vill prata om det men det slutar efter påpekande ska du ta en till öl.

min sambo och mitt förhållande tar inte stryk av detta då han tycker samma sak men som mig inte vet hur vi ska gå tillväga och speciellt han eftersom innan han träffa mig ungefär sagt 7 ord i sitt liv inom familjs

Dina inledande meningar i ditt ursprungliga inlägg lät förstå något annat. Men det var ju bra att ni är överens då.

Personligen tycker jag inte att din svärfar låter värst alkoholiserad (som det heter).

Ett evigt diskuterande mellan mig och sambon om hans pappa är påväg att bli alkolist. Det är ju hans pappa så förstår om han inte vill tro det precis som hans tre andra syskon men jag som inte haft detta runt mig hela mitt liv tycker att det går mer och mer utför.
  • Påven Johanna
    hesselgren skrev 2015-05-08 13:09:06 följande:
    Jag tycker jag har rätt mycket och göra med det eftersom jag både bott med dom en tid och nu äter vi middag tillsammans flera gånger i veckan och dessutom är han farfar till mina barn?
    Jag tycker som sagt inte det. Jag tycker att det är oerhört fräckt att påstridigt hävda en sådan sak som andra i familjen inte håller med om eller är villiga att hålla med om. 

Alkoholister måste precis som andra missbrukare dessutom själva vara villiga att sluta. För det existerar ingen tvångsvård för folk som sänker några folköl och några glas vin i veckan, men det vet du väl säkert också. 
Svar på tråden Är svärfar alkolist?