• Anonym (Fniss)

Har ETT hårstrå på kroppen som växer extremt, hur är det möjligt? :-D

Det är jättekonstigt.. På mina armar och axlar har jag hår, alltså såna där pyttesmå fjun som knappt syns om man inte kollar nära och håller upp armen mot solljus. Riktigt små hårstrån med andra ord. Men på höger axel däremot, har jag ETT hårstrå som växer nåt så oändligt fort och blir så otroligt långt. Jag upptäckte det för några månader sedan att jag hade ett hårstrå som stack ut och trodde då att det var ett löst hårstrå så jag försökte vifta bort det men det satt fast. Förstår ni chocken :D Drog då i det och såg vart det satt fast och att hårstrået var flera centimeter. Helt sjukt, resten av håret på armarna och axlarna är bara någon millimeter... Min pojkvän drog bort det och det va inte längre kvar. Men nu imorse upptäckte jag det igen.. Det kittlades på armen som det gör när det fastnat lösa hårstrån från huvudet på armen men då såg jag att det var det hårstrået som vuxit ut igen på samma ställe. Den här gången är det ca 3 cm uppskattat men det blir ju bara längre och längre haha! 

Jag tycker det är så märkligt att jag måste fråga er. Hur är det möjligt för ett enda hårstrå på kroppen att växa både längre och snabbare än alla andra hårstrån? :) Är det inte samma förutsättningar för hårväxten på hela kroppen? ^_^

• Svar på tråden Har ETT hårstrå på kroppen som växer extremt, hur är det möjligt? :-D
  • Fia 28

Har ingen aning varför det är så, men jag har samma. Har ett hårstå på insidan av låret som växer sej hur långt som helst, och ett på halsen.

• MeAngeleyes

Jag har också ett sånt på axeln!

• Donizetti

Jag har en ögonfrans i nederkant som är betydligt längre än de andra. Inte lite längre utan mycket längre.

• Anonym (Japp)

Har ett helt ljust tunt(jag är mörkhårig) på sidan av magen. Trodde det var nåt ludd först men nej det satt fast så jag fick dra ut det. Skumt

• Anonym (Fniss)

Alltså vad märkligt  

• tjockobbe

Tror det är mer vanligt än man tror!

Jag har ett på örat som växer som attans och ett högt upp på kinden som växer i perioder. Drar jag inte ut dem så blir de hur långa som helst. Och de är lätta att dra ut också. Tycker ju roten skulle följa med nån gång så man slapp den sen, men inte då..

Vera 130923 | Bebis 151023 | Läs tinastandar.blogg.se
  • Anonym (Hihi)

Har också några stycken sånna på olika ställen. Två av dom sitter mitt i varsin leverfläck. Mina är mycket grövre också.

På sambon kommer det i ögonbrynen ibland. Riktigt grova hårstrån som är låååånga! Dom står ju ut som en ståltråd typ :-P

• blomman 2

Ha ha ha jag har också ett par på ögonbrynen! Långt och grovt som växer snabbare än andra strån!

• Anonym (30+)

Det började händamig i 35 års åldern. Kanske det är åldern. Jag är inte skäggiga damen och har ljusblonda korta fjun men igår hittade jag ett cm långt strå vid mungipan som var nästan brunt. De dyker upp nästan som ur intet. För några månader sedan hittade jag ett 4 cm gullblont hårstrå på insidan av armen som satt som berget. Min far kunde få dem i ögonbrynet men hans var orangea.

• Anonym (Skäggdamen)

Jag får ibland ett svart halvlångt och hyfsat grovt strå på hakan(!) Jättekul... Är inte ens 30 fyllda och hur ljus som helst i övrigt.

• Anonym (tjej)

Jag har också ett sånt hårstrå. På insidan av vänster arm finns ett ensamt hårstrå som växer hela tiden.

• Anonym (simsalabim)

Jag fick ett sånt på kinden en gång. Först hade jag inget, sen plötsligt hade jag ett ljust fjun-strå som var typ 2 cm!

Drog ut det och det har aldrig kommit tillbaka igen.

• SchaefferBoy

Jag har ett på axeln som blir 15 cm haha. Det ser muppat ut.

• Anonym (e)
    Anonym (Japp) skrev 2015-05-08 13:03:04 följande:

Har ett helt ljust tunt(jag är mörkhårig) på sidan av magen. Trodde det var nåt ludd först men nej det satt fast så jag fick dra ut det. Skumt

Samma här. Har svart tjock hår, men på magen har jag ett långt tunt ljusblond hårstrå från ingenstans! Har inte ens hår på magen i övrigt.
Svar på tråden Har ETT hårstrå på kroppen som växer extremt, hur är det möjligt? :-D