Har ETT hårstrå på kroppen som växer extremt, hur är det möjligt? :-D
Det är jättekonstigt.. På mina armar och axlar har jag hår, alltså såna där pyttesmå fjun som knappt syns om man inte kollar nära och håller upp armen mot solljus. Riktigt små hårstrån med andra ord. Men på höger axel däremot, har jag ETT hårstrå som växer nåt så oändligt fort och blir så otroligt långt. Jag upptäckte det för några månader sedan att jag hade ett hårstrå som stack ut och trodde då att det var ett löst hårstrå så jag försökte vifta bort det men det satt fast. Förstår ni chocken :D Drog då i det och såg vart det satt fast och att hårstrået var flera centimeter. Helt sjukt, resten av håret på armarna och axlarna är bara någon millimeter... Min pojkvän drog bort det och det va inte längre kvar. Men nu imorse upptäckte jag det igen.. Det kittlades på armen som det gör när det fastnat lösa hårstrån från huvudet på armen men då såg jag att det var det hårstrået som vuxit ut igen på samma ställe. Den här gången är det ca 3 cm uppskattat men det blir ju bara längre och längre haha!
Jag tycker det är så märkligt att jag måste fråga er. Hur är det möjligt för ett enda hårstrå på kroppen att växa både längre och snabbare än alla andra hårstrån? :) Är det inte samma förutsättningar för hårväxten på hela kroppen? ^_^