• greta2

Tar vi emot för många invandrare?

Motivera gärna varför du tycker som du gör. Berätta även vilket parti du sympatiserar med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-08 18:56
    Frågan rör all invandring, både asylinvandringen och arbetskraftinvandringen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tar vi emot för många invandrare?
  • Anonym (Isaac)

Luddig fråga. Avser det asylinvandring eller arbetskraftsinvandring?

• Anonym (Orolig)

Röstade på Sd i sista valet. Har tidigare röstat på Moderaterna och varit medlem i partiet men tycker nu att invandrarfrågan gått över styr. Jag ser inget annat val än att rösta på Sd nu då de är de enda som diskuterar frågan idag.är rädd för Sveriges framtid.

Sverige kan inte ta emot så många nyanlända då vi är ett litet land. Resurserna är begränsade. Det är bättre att begränsa invandringen kraftigt och försöka arbeta med integrationen och utanförskapet som finns hos en del som bor i Sverige idag.

• puss

Absolut inte.

Men vi har för många snyltare, både infödda och hitkomna. Krav på prestation tack.

• greta2

Puss. Rösta gärna i tråden. Annars kommer inte ditt svar med.

• Anonym (P Nice)

Vi kan ta emot hur många som helst, om det finns en realistisk plan för hur samhällsstrukturen bör utformas för att minska utanförskap och negativa följder av fattigdom, uppgivenhet och våld.

• Anonym (L)

Jag röstade på Centern och tycker att vi tar emot för många och borde anpassa oss efter övriga Norden. Fattar inte alls hur de tänker när de säger att vi ska ta emot fler när vi inte ens kan ta emot de vi har nu. Den dag vi inte har arbetslöshet, segregering och bostadsbrist kan vi dock öka invandringen igen.

• Dr Börje

Jag har väldigt svårt att svara på det här. När är det för många? Hur avgör man att det ännu inte är "för många"? Vad relaterar man till? Jag inser att jag (som de flesta andra) har en tendens att svara med reptilhjärnan enbart baserad på känslor och en ocean av okunskap. Jag har faktiskt ingen koll på hur många vi tar emot. Jag har ingen koll på hur bra eller illa dom integreras i samhället. Jag har heller ingen koll på hur man skall beräkna lönsamheten eller kostnaden på invandring och hur verkligheten ser ut. Kan någon presentera en grundläggande modell för hur detta ser ut (lönsamhets och kostnadsberäkning) samt dagens antal ankommande, behandlingstid, tid till att man börjar betala skatt (och bidra till samhället) och även %-ellt hur många som faktiskt börjar betala skatt. Samt även andra relevanta parametrar. Presentera detta på ett rakt och begripligt sätt så att vi kan vara överens om beräkningsmodellen. 
    Ge mig sen siffrorna. Fakta. Hur ser det ut idag. 

Sen kan jag ge mitt svar.

Tills dess är jag för okunnig.

• Anonym (definitivt)
    Dr Börje skrev 2015-05-12 07:41:19 följande:

Jag har väldigt svårt att svara på det här. När är det för många? Hur avgör man att det ännu inte är "för många"? Vad relaterar man till? Jag inser att jag (som de flesta andra) har en tendens att svara med reptilhjärnan enbart baserad på känslor och en ocean av okunskap. Jag har faktiskt ingen koll på hur många vi tar emot. Jag har ingen koll på hur bra eller illa dom integreras i samhället. Jag har heller ingen koll på hur man skall beräkna lönsamheten eller kostnaden på invandring och hur verkligheten ser ut. Kan någon presentera en grundläggande modell för hur detta ser ut (lönsamhets och kostnadsberäkning) samt dagens antal ankommande, behandlingstid, tid till att man börjar betala skatt (och bidra till samhället) och även %-ellt hur många som faktiskt börjar betala skatt. Samt även andra relevanta parametrar. Presentera detta på ett rakt och begripligt sätt så att vi kan vara överens om beräkningsmodellen. 
    Ge mig sen siffrorna. Fakta. Hur ser det ut idag. 

Sen kan jag ge mitt svar.

Tills dess är jag för okunnig.

Utan att fäkta runt med siffror och datum så kan jag säga att vi är alla bildade.

Bara att följa media i den omfattande kriminalitet vi drar med i dagens Sverige mot hur det såg ut innan massinvandring, man kan läsa om hela områden där knappt polis vågar sig i, nogo zoner, där knappt några svenskar bor längre.
    Sen kan man läsa om senaste skjutningen i Göteborg, utförs detta av svenskar, nej.

Har vi tagit emot så pass många att landet i stort och välfärd har tagit rejält skada? Ja

• Rataxes

Annat.

Fri invandring, inga bidrag.

Svarar sällan anonyma, definitivt inte anonymt vänsterslödder.
  • Rataxes

Släng ditt pass och kom hit. Vi har inga synpunkter på om du är terrorist, bara du ringer Säpo och berättar när du tänker resa och vara terroristig...

Men fan dig om du står upp mot islam och har papper på vem du är.

Då är du fan inte välkommen, det kan ju hända att du tänker söka asyl här.

Tragisk historia, där logiken i migrationens tecken haltar betydligt.

http://www.svt.se/kultur/nytt-mord-pa-bloggare-i-bangladesh

Det odugliga forumet fuckar väl som vanligt upp länken.

tinyurl.com/ojcqfkq

Svarar sällan anonyma, definitivt inte anonymt vänsterslödder.
Svar på tråden Tar vi emot för många invandrare?