Dr Börje skrev 2015-05-12 07:41:19 följande:
Jag har väldigt svårt att svara på det här. När är det för många? Hur avgör man att det ännu inte är "för många"? Vad relaterar man till? Jag inser att jag (som de flesta andra) har en tendens att svara med reptilhjärnan enbart baserad på känslor och en ocean av okunskap. Jag har faktiskt ingen koll på hur många vi tar emot. Jag har ingen koll på hur bra eller illa dom integreras i samhället. Jag har heller ingen koll på hur man skall beräkna lönsamheten eller kostnaden på invandring och hur verkligheten ser ut. Kan någon presentera en grundläggande modell för hur detta ser ut (lönsamhets och kostnadsberäkning) samt dagens antal ankommande, behandlingstid, tid till att man börjar betala skatt (och bidra till samhället) och även %-ellt hur många som faktiskt börjar betala skatt. Samt även andra relevanta parametrar. Presentera detta på ett rakt och begripligt sätt så att vi kan vara överens om beräkningsmodellen.
Ge mig sen siffrorna. Fakta. Hur ser det ut idag.
Sen kan jag ge mitt svar.
Tills dess är jag för okunnig.
Utan att fäkta runt med siffror och datum så kan jag säga att vi är alla bildade.
Bara att följa media i den omfattande kriminalitet vi drar med i dagens Sverige mot hur det såg ut innan massinvandring, man kan läsa om hela områden där knappt polis vågar sig i, nogo zoner, där knappt några svenskar bor längre.
Sen kan man läsa om senaste skjutningen i Göteborg, utförs detta av svenskar, nej.
Har vi tagit emot så pass många att landet i stort och välfärd har tagit rejält skada? Ja