Sally eller Julie?
Vi har fått en liten fantastisk dotter men det här med namn alltså! Är nere på två nu; Julie och Sally. Skulle bli så glad för lite inputs från er. Vilket gillar ni bäst och varför?
Vi har fått en liten fantastisk dotter men det här med namn alltså! Är nere på två nu; Julie och Sally. Skulle bli så glad för lite inputs från er. Vilket gillar ni bäst och varför?
Gillar Julie bäst. Fast skulle själv stavat det Juli. Min mormors moster hette det.
Röstar på Sally. Tycker att det är ett jättefint namn, både sött och tufft. Lätt att uttala och stava. Kan inte komma på nåt konstigt det rimmar på och borde inte leda till konstiga smeknamn heller.
Julie, föredrar Julia men Julie är också fint. Sally tycker jag inte är fint alls.
Absolut Julie, Sally låter så oseriöst.
Röstar på Julie fast Juli är finare att stava det. Sally kommer bli mega populärt pga blondisbellas dotter
Jag röstade också på Julie. Jag håller dock inte med de som tycker att namnet ska skrivas utan e. Det tycker jag absolut att det ska! Julie är ett internationellt gångbart namn. Juli är en sommarmånad i Sverige, likt juni. Jag är ingen fan av att ändra stavningen på klassiska namn - det känns inte rätt! Sorry, jag tycker att det tyder på dålig smak.
Julie - med "e" på slutet.
Att kapa bort ändelsen på Julie, är lika dumt som att kapa av ändelsen på Sofie, Sophie, Charlotte, osv.
De som skriver Julie utan "e" har ingen koll. Det är Svenssons som tror att så fort ett namn får en snudd på engelsk klang, så är det ett BIG no, no.
Julie SKA stavas med "e" på slutet!
Ey! Klanka inte ner på "Svenssons"! Det är inte Svensson som tar bort "e" på slutet utan de med tagna ovanliga (eller trendiga) efternamn som tycker att de är fyndiga. Alltså "Anti-Svensson".
Ey! Klanka inte ner på "Svenssons"! Det är inte Svensson som tar bort "e" på slutet utan de med tagna ovanliga (eller trendiga) efternamn som tycker att de är fyndiga. Alltså "Anti-Svensson".
Tack hörrni, för många bra tankar! Julie för oss, stavas med E. Helt enkelt för att vi tycker att det är vackrast så. Sen är ju nackdelen med det att alla inte vet hur det uttalas, en del säger Sjöölii, en del Juliiii, men vi tänker ju Juli som månaden fast vi vill inte att det ska förknippas med månaden på samma sätt som Juni.
Med Sally så slipper vi ju alla frågor och folk som inte vet hur det ska uttalas (plus att vi tycker att det är jättefint, viktigast!) men Julie leder nog lite ändå för oss.