• Petite Chérie

Smärta i äggstock = svårt få barn?

Anonym (OROLIG!!) skrev 2015-05-10 01:30:27 följande:
    Tack snälla för svaren! Hört att man ska ha plågsamt ont vid endometrios? Har ont men inte så att jag ligger sängbunden. Och ska man inte göra något åt blåsor om jag har det?
    Ringde gynekologen men de sa att jag skulle ringa vårdcentralen :(

Måste man inte gå till vårdcentralen först?

Har du några andra problem? Oregelbunden mens, övervikt, mer hårväxt än du kanske hade för 5 år sedan?

Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • Petite Chérie
    Anonym (OROLIG!!) skrev 2015-05-10 19:17:38 följande:
    Ingen övervikt, ingen hårväxt. Min mens är regelbunden och alltid varit, kommer när den ska. Jag har inte ätit hormoner heller så inget sådant som stör. Har skickat egenremiss till gyn men tiden går :/

Det kan ju ändå vara PCO, även fast du är regelbunden och normalviktig. Jag tycker det låter så med tanke på smärtan i ena äggstocken. 

Du säger att det håller i sig i månadslånga perioder, så det tar jag som att du haft det ganska länge, vilket tyder på att det inte är något väldigt allvarligt. Hade det varit det så hade du med största sannolikhet blivit sjuk på andra sätt än bara smärta i äggstocken. Försök slappna av och ring VC på måndag och se om de kan få in dig lite snabbare.

Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
Svar på tråden Smärta i äggstock = svårt få barn?