• Dasha

Ni som valt att inte ge välling. Får ni skit för det från omgivningen?

min son är snart 8 månader.

vi tänker inte ge honom välling.

har också äter gröt och allt möjligt plus ammas.

svärmor är mycket skeptisk. bvc säger att industrigröt (näringsmässigt) = välling minus halva vatten (håller med).

• Dasha
    mitthemligajag skrev 2015-05-12 16:48:15 följande:
    Vad menas med industrigröt?:D
    industrigröt är ett ord som min bvc-sköterska använder.

Det är köpegröt, alltså pulver (t.ex. nestle eller semper) som ska bara blandas med vatten, så blir den färdig. Den är berikad med järn och olika vitamider och mineraler som bebisar behöver.
  • Dasha
    Monkii skrev 2015-05-13 15:16:46 följande:

Måste fråga, ni som fått kommentarer om detta, vad är anledningen att folk tycker att man ska ge välling?

svärmor säger: det är så mysigt med vällingen! en flaska direkt när barnet vaknar, och en flaska i sängen vid bokläsning.
    och det är så nyttigt, den är ju berikad!

Hon säger inget emot mina motargument. Hon kanske hör dem inte heller Drömmer  Nästa gång säger hon samma sak igen.

Nu är det andra barnet, samma gamla visa. Jag har slutat argumentera emot. varför ska jag, liksom? Drömmer
  • Dasha
    asta66 skrev 2015-05-13 16:23:44 följande:
    Det verkar ju inte gå in i huvudet på henne. Säg bara att det är ditt barn och inte hennes. Eller att du redan vet vad hon tycker.
    ja, det är sant.

å andra sidan, jag skrev några sidor tidigare att min svärmor är lite skeptiskt (till att jag inte ger välling). Så hon passar egentligen inte i den här tråden där man får skit från omgivningen (jag tycker inte att hon ger mig skit för det, hon är bara lite lätt irriterande).
Svar på tråden Ni som valt att inte ge välling. Får ni skit för det från omgivningen?