• asta66

Ni som valt att inte ge välling. Får ni skit för det från omgivningen?

Själv vägrade jag välling och napp som liten. Mamma vart nästan utskälld på BVC. Mamma struntade i det. Jag åt, mådde gott och växte. Strunta i det.
    Däremot är ju välling bra när ungarna är sjuka. De flesta får ju i sig en flaska välling då.

• asta66
    MammAmma skrev 2015-05-09 15:33:08 följande:

När min äldsta var bebis, (nästan 14 år sen) fick jag rätt starka reaktioner från personal på BVC, nån enstaka vän och sonens farmor. De undrade vad i all världen han åt om han inte drack välling xD Ingen av mina fyra har fått välling, vi har inte ens erbjudit det. Jag tycker inte att vatten och mjöl är nåt vidare bra livsmedel helt enkelt, dessutom är jag finsk och kan inte relatera till den här 'vällingkulturen'.

Ediths mamma skrev 2015-05-09 15:36:48 följande:

Eftersom välling endast finns i Sverige (finns säkert undantag); kan man ju unda hur dessa chockade menniskor tror resten av världen lever ;)

Förr var välling dessutom bara mjölk med mjöl ihopvispat!
  • asta66
    Dasha skrev 2015-05-13 16:22:07 följande:
    svärmor säger: det är så mysigt med vällingen! en flaska direkt när barnet vaknar, och en flaska i sängen vid bokläsning.
    och det är så nyttigt, den är ju berikad!

Hon säger inget emot mina motargument. Hon kanske hör dem inte heller Drömmer  Nästa gång säger hon samma sak igen.

Nu är det andra barnet, samma gamla visa. Jag har slutat argumentera emot. varför ska jag, liksom? Drömmer
    Det verkar ju inte gå in i huvudet på henne. Säg bara att det är ditt barn och inte hennes. Eller att du redan vet vad hon tycker.
  • asta66
    Dasha skrev 2015-05-13 19:06:09 följande:
    ja, det är sant.

å andra sidan, jag skrev några sidor tidigare att min svärmor är lite skeptiskt (till att jag inte ger välling). Så hon passar egentligen inte i den här tråden där man får skit från omgivningen (jag tycker inte att hon ger mig skit för det, hon är bara lite lätt irriterande).
    Säg åt din sambo att hantera hans mamma. Eller tjata tillbaka.
Svar på tråden Ni som valt att inte ge välling. Får ni skit för det från omgivningen?