Hjälp!!
Angående tid för sig själv så är det långt ifrån någon självklarhet när man har barn/småbarn (jag vet för jag är helt ensam med mina två barn) så försök att hitta sätt i vardagen som gör att du är nöjd ändå, även om du har din dotter hos dig.
Lägg henne "i skaplig tid" på kvällen så att du har några timmar för dig själv. Hitta på fritidsintressen som du kan utöva tillsammans med dottern. Umgås med vänner på ett sätt där dottern inte är ett hinder (jag tycker tex att det är lättast att umgås med de vänner som själva har barn i samma ålder) osv.
Livet blir mer tillfredsställande då, om du inte går o längtar efter "egentid" - o så får du ingen sådan i den utsträckning som du önskar.
Angående jobb så kan det vara fördelar att jobba skift när barnen är små (det har jag själv gjort) men ju äldre de blir så är min erfarenhet att det blir enklare att jobba dagtid - då är man alltid hemma på kvällar o helger när även barnet är ledigt. Även om jag har haft nattis till mina barn så är det ändå lättare med arbetstider som bättre passar skoltider, barnomsorg, fritidsintressen osv. Så upplever jag det iaf.
Så att byta till dagtidsarbete o låta dottern gå på förskola är väl inget konstigt om du känner att du inte orkar med skiftarbete längre? Är pappan missnöjd så får väl han lösa tillsynen av dottern medans du jobbar - annars så är ju alternativet förskola eller dagmamma
Hoppas det löser sig!