Hustankar om bolån,blanco inkl sambons bet.anm.
jag och min sambo går i hustankar. Vi fick nekat lånelöfte av sbab de framkom att min sambo hade betalningsanmärkningar på ca 6 tusen sammanlagt.
Till att börja med: av vilket skäl nekade er hyresvärd bytet? Det går att överklaga till hyresnämnden.
Måste bara undra? Hade sambon 6 tusen i skuld? Förstod inte riktigt där. Då borde han iaf betala av det, så att betalningsanmärkningen försvinner .
nej när han ringde och frågade om han hade en skuld där efter nekat lånelöfte på sbab. så sa dem ja du har en skuld på 2.9 tusen ca.
han betalade in den direkt.
Men i uc:n som vi fick hem står de att han har betalningsanmärkningar om 5,7 ca.
Jag skulle börjat med att betala av hans skuld på en gång om ni inte redan gjort det. Sedan skulle jag ha sparat undan så mycket pengar som möjligt så att ni i alla fall har till kontantinsatsen, på en miljon blir kontantinsatsen inte så himla hög. Bättre att försöka spara ihop till den och slippa blancolånen.
Det ni kan göra är att gå till olika banker och fråga vad ni kan få för erbjudanden där!
den är avbetald.
vi är beredda att betala mer för att kunna köpa hus fortare.
absolut vore de bästa att spara men om vi vill ha ett lånelöfte nu hjälper ju inte det oss tyvärr :/
för vi har inte fått några brev hem..
jag har varit hemma i 2 år så jag borde veta.
nej han har inte dålig koll men vi har inte fått brev från kfm hem. sluta döma och bara anta!
Ja, jäkligt konstigt att din sambo inte vetat om sin skuld? Aja.
Men om husen är så billiga där ni bor.. Sök lånelöfte själv? Gå till din bank bara. Har du skött din ekonomi, borde det ju gå bra.
vi fick inga brev, inga påminnelser heller så. inte konstigt alls. men bad inte om åsikter ang det.
men jag har ju bara visstidsanställning.
Kolla Bluestep. Högre ränta men generösare villkor. Kan hända att de accepterar betalningsanmärkning tex.