• bf2014

Någon som varit på Mallorca i maj?

Hej!
    Vi är sugna på att ta en "sista minuten" resa nu nästa vecka till Mallorca. Vädret är nu mellan 25-30 grader när man kollar väderprognoser, så jag tror nog att det kommer att vara sol framöver, men vad jag funderar på är om man kommer kunna bada i havet utan att frysa ihjäl?
    Är det någon som har varit där nyligen, eller någon gång förut i just maj, och vet hur det är med badtempen?

• Svar på tråden Någon som varit på Mallorca i maj?
  • project baby

Mallis är underbart i maj!! Tempen i vattnet är dock blygsamt, 19-20 grader. Men som svensk duger det till en svalkande dopp :)

Dessutom är de flesta hotellpooler inte uppvärmda, men om du har tur kanske du hittar något hotell som har det.

Men som sagt - åk!!! Det är underbart i maj!!

• Duckan

Ja. Vi var där i början på maj förra året. Hade otur med vädret. Sval temperatur och poolen på hotellet var så kall att det inte gick att doppa sig.

• bf2014

Ja det där med huruvida det blir sol eller inte är ju lite lurigt så här års.. vi kommer att åka med 2 barn så de vill nog gärna kunna bada lite oxå. hmm..

• Duckan

Barn badar ju ofta även om det är kallt. Dock var vår pool så kall att dottern blev blå om läpparna rätt fort. Turligt nog fanns det en inomhuspool på hotellet.

• bf2014

hehe okej, ja det låter ju inget vidare om det är såå kallt!

• Duckan

Min kusin är på Mallis i detta nu och de badar för fullt i poolen så hav förtröstan!

• bf2014
    Duckan skrev 2015-05-11 10:06:10 följande:

Min kusin är på Mallis i detta nu och de badar för fullt i poolen så hav förtröstan!

ok ja men bara man kan bada i en pool iaf så de får bada nått kidsen!
  • Snällasötarara

Vi va i alcudia i mitten på maj för några år sedan. Havet va jättekallt o allt va inte öppet för säsongen hade som sagt inte börjat. Men luften o poolen va varm. Fick fin färg o slapp enorma köer överallt.

• bf2014
    Snällasötarara skrev 2015-05-11 10:21:57 följande:

Vi va i alcudia i mitten på maj för några år sedan. Havet va jättekallt o allt va inte öppet för säsongen hade som sagt inte börjat. Men luften o poolen va varm. Fick fin färg o slapp enorma köer överallt.

Tack för svar! vi har varit på mallis flera ggr tidigare, men då har vi alltid åkt i juli.. fick bara se en resa som var så billig just nu och man är lite sugen på sol i detta trista majväder!
  • Fruktolina

Åk! Underbart väder i maj. Brände mig redan första dagen jag kom dit trots att det var bara 20 grader och har lite olivfärgad hud som gör att jag inte bränner mig så lätt och snabbt men dumt av mig tro att 20 grader var inte mycket. Så passa på att ta med solskyddsfaktor hur som helst, 20 grader eller mindre. Var på Illetes, ca 5 min från Palma stad med buss. Vart ska du/ni åka?

• bf2014
    Fruktolina skrev 2015-05-11 11:01:38 följande:

Åk! Underbart väder i maj. Brände mig redan första dagen jag kom dit trots att det var bara 20 grader och har lite olivfärgad hud som gör att jag inte bränner mig så lätt och snabbt men dumt av mig tro att 20 grader var inte mycket. Så passa på att ta med solskyddsfaktor hur som helst, 20 grader eller mindre. Var på Illetes, ca 5 min från Palma stad med buss. Vart ska du/ni åka?

vi tänkte åka till Alcudia. Har kollat runt och har hittat ett par hotell med uppvärmd pool, så det känns ju okej (även om jag helst vill bada i havet...) det verkar ju vara en värmeknäpp där just nu, hoppas det inte vänder precis tills vi åker! 
Svar på tråden Någon som varit på Mallorca i maj?