• Anonym (??)

Om ingen vill ha barnen?

Vad händer när ingen av föräldrarna vill ha barnen vid en skilsmässa?

• Svar på tråden Om ingen vill ha barnen?
  • Anonym (??)

Ingen aning. Det är ju därför jag frågar.

• Madmoiselle

De placeras i familjehem (hete tidigare fosterhem) Men vill ingen av föräldrarna ha barnen så undrar jag varför de överhuvudtaget skaffade barn. De föräldrarna är helt hjärtlösa och saknar empati.

• Anonym (parent)
    Anonym (??) skrev 2015-05-11 13:27:15 följande:

Ingen aning. Det är ju därför jag frågar.

Tänk efter lite,vad TROR du?Är du på den nivån att du tror att man tvingas ta hand om barnet mot sin vilja eller att de sätts på gatan? eller tänker du dig att samhället kliver in men vet inte hur? Gäller det dig?
  • Anonym (babs)

Tja, då hoppas jag deet finns NÅN som verkligen vill ha dom stackars barnen o älskar dom som dom är värda att bli älskade o sedda. Låter så hemskt att läsa den där rubriken att jag fick kalla kårar med tanke på barnen....finns det verkligen sådana föräldrar så är jag utan ord...och tänker varför vissa skaffar barn öht...

• Anonym (??)
    Madmoiselle skrev 2015-05-11 13:28:17 följande:

De placeras i familjehem (hete tidigare fosterhem) Men vill ingen av föräldrarna ha barnen så undrar jag varför de överhuvudtaget skaffade barn. De föräldrarna är helt hjärtlösa och saknar empati.

Exakt hur går hela processen till? Är den långdragen eller går det ganska så snabbt?
  • Anonym (??)

+ Kommer föräldrarna att fortfarande vara barnens föräldrar i juridisk mening?

• Jennie med ie
    Anonym (??) skrev 2015-05-11 13:37:30 följande:

+ Kommer föräldrarna att fortfarande vara barnens föräldrar i juridisk mening?

Så länge ingen adopterar dem är de föräldrar i juridisk mening. Däremot kan vårdnaden överföras till familjehemmet under vissa förutsättningar.
  • Anonym (babs)

alltså du talar så hemska saker ts..... Det är helt o hållet 100% EGOISM i dina meningar, vem det än gäller så behöver dom människorna hjälp och barnen än mera hjälp. Tänker någon människa i deras närhet på DOM o DERAS känslor o behov....hur känns det att mamma o pappa skildes men ingen ville ha oss så vi fick flytta in till Erikssons i huset på andra sidan stan.....alltså fyy, ja spyyr nästan. Hur kan dom föräldrarna se sig i spegeln resten av sitt liv undrar jag verkligen. Och den dagen dom barnen börjar få psykiska problem, dra heroin eller begå våldsbrott...fattar föräldrarna då att det är dom som är orsak till det??? usch....vilka människor det finns. Hoppas du inte känner dom ts, alltför väl, det låter FRUKTANSVÄRT det du skriver....

• Anonym (babs)

alltså du talar så hemska saker ts..... Det är helt o hållet 100% EGOISM i dina meningar, vem det än gäller så behöver dom människorna hjälp och barnen än mera hjälp. Tänker någon människa i deras närhet på DOM o DERAS känslor o behov....hur känns det att mamma o pappa skildes men ingen ville ha oss så vi fick flytta in till Erikssons i huset på andra sidan stan.....alltså fyy, ja spyyr nästan. Hur kan dom föräldrarna se sig i spegeln resten av sitt liv undrar jag verkligen. Och den dagen dom barnen börjar få psykiska problem, dra heroin eller begå våldsbrott...fattar föräldrarna då att det är dom som är orsak till det??? usch....vilka människor det finns. Hoppas du inte känner dom ts, alltför väl, det låter FRUKTANSVÄRT det du skriver....

Svar på tråden Om ingen vill ha barnen?