• Jessa N

Svart/vit klänning på bröllop?

Halloj!

Jag ska på bröllop i juni och hittar ingenting att ha på mig. Idag sprang jag äntligen på en klänning där modellen känns kanon men, färgen! Svart och vit och det får man ju inte ha! Eller...?

Om jag slänger in lite mer färg i form av en sjal eller liknande, vad tror ni?

• Svar på tråden Svart/vit klänning på bröllop?
  • Anonym (Så fin!)

Vilken fin! Självklart kan du ha den om det ej finns klädkoder brudparet gett ut.

Jag hade haft den. Och nån hade fått ha den på mitt. Mig spelar det absolut ingen roll ang färger.

Min brudklänning kommer verkligen inte vara vit. Kommer ha nån med färg. Kommer visserligen ej ha en brudklänning utan vanlig klänning.

Men kör på den klänningen! Skit snygg!

• Anonym (Så fin!)

Vart finns den?:D

• Gnuborg

Vrålsnygg! Vart hittade du den? Färgglatt bälte med matchande skor och väska till och du kommer att bli snyggast där.

• Anonym (Så fin!)
    Gnuborg skrev 2015-05-11 17:35:24 följande:

Vrålsnygg! Vart hittade du den? Färgglatt bälte med matchande skor och väska till och du kommer att bli snyggast där.

Knallrosa smalt bälte är snyggt til svart/ vitt.
  • FirstOne

Jag har fått för mig att man inte ska ha vitt på sig, för det är bara bruden som har.. Och svart har man på begravningar.

Ser inga problem med att ha denna klänning och tycker den är skit snygg.

• BCH52

Det är i princip helsvart och helvitt man ska undvika. D.v.s man ska inte kunna misstas för bruden och man ska inte vara sorgklädd. 
    Den där klänningen passar utmärkt till ett bröllop med klädkod, kavaj och mörk kostym. Kanske lite för enkel för koden mörk kostym.

Tips, om det är vigsel i kyrkan, ta med en schal att ha över axlarna, dels för att visa respekt för kyrkorummet men mest för att det brukar vara väldigt kallt i kyrkan.

• Una Flux

Det var flera som hade svart/vita klänningar på mitt bröllop. De var jätte fina och jag tyckte inte alls att det var något fel med dem. De flesta männen har ju svart kostym.

• Jessa N

Åh, tack alla!

Jag hoppades att den skulle vara okej iom att den inte är helt svart eller vit.

Klädkoden är kavaj.

Klänningen kommer från H&M och jag tänkte ev matcha med denna i kyrkan:

• BCH52

Perkfekt outfit!
    Ha så trevligt, se bara till att du har bekväma skor så att du kan dansa hela natten!

Svar på tråden Svart/vit klänning på bröllop?