• Penida

Vad är det längsta ni har varit ifrån era barn för nöjen?

Mina föräldrar ska ta med våra barn på semester 5 dagar i sommar. Det kommer bli det längsta vi har varit ifrån våra barn. De är 61/2 och precis 8 år. Barnen ser jättemycket fram emot detta och vi ska väl se om vi kan hitta något skoj att sysselsätta oss med som inte är passande för barn de dagar vi är lediga.
    Vad är det längsta ni varit ifrån era barn för nöjen (kan gälla barnen eller er) och hur gamla är barnen det gäller? Berätta gärna hur det gick ocksåGlad

Avskyr CIO-metoder
  • Svar på tråden Vad är det längsta ni har varit ifrån era barn för nöjen?
  • Minxy

Vi åkte utomlands 7 dagar när barnen var 5 och 3 år. Det gick alldeles utmärkt, dom spenderade dagarna hos mormor/morfar och därefter farmor/farfar (byttes av efter 3 dagar) och var nöjda hela tiden. Vi pratade i telefon varje dag. Jag och maken saknade barnen nåt enormt den sista dagen, då ville man bara hem så fort som möjligt!

• Natulcien

Barnet är 4,5 år och har varit ifrån oss som längst ett knappt dygn när han var 3 år. Det var från lördag eftermiddag till söndag lunchtid.
    Jag och sambon var på stor fest och sonen var med morfar och en kusin. Det gick superbra.
    Jag vet att han skulle fixa längre tid än så, men det har ännu inte varit aktuellt.

• lövet2

Förut reste jag bort själv 4-5 dagar varje år för att hälsa på min bror och hans familj, men då var barnens pappa hos dem. Då vi båda har varit borta från barnen för nöjen, har det nog som längst varit ett dygn. Då var den yngsta 7 år.

• Penida
    Natulcien skrev 2015-05-11 18:00:57 följande:

Barnet är 4,5 år och har varit ifrån oss som längst ett knappt dygn när han var 3 år. Det var från lördag eftermiddag till söndag lunchtid.
    Jag och sambon var på stor fest och sonen var med morfar och en kusin. Det gick superbra.
    Jag vet att han skulle fixa längre tid än så, men det har ännu inte varit aktuellt.

Har inte varit aktuellt här heller tidigare och våra är ju mycket äldre. Jag är otroligt tacksam att mina föräldrar vill bjuda dem på detta och önskar vara så mycket med sina barnbarn som de gör, jag oroar mig inte för barnen då de känner en otrolig trygghet där men jag kan undra nu när det gäller så pass lång tid om mina föräldrar verkligen orkar då de börjar bli till åren men jag får väl lita till dem. Hittills har de haft barnen 2 dygn för nöjes skull då vi var iväg själva. Vi hade tänkt nån långweekend snart men då att barnen både var hos dem och min syster. Ville skydda mina föräldrarFlört Som uppenbarligen inte behöver beskydd utan tycker ungarna är världens underbaraste varelser att spendera tid medGlad
    Avskyr CIO-metoder
  • Tangent

Det längsta jag varit borta från min snart 12-åring för nöjen är 12 timmar.
    Det längsta jag varit borta pga jobb är tio dagar.

• Penida
    lövet2 skrev 2015-05-11 18:06:13 följande:

Förut reste jag bort själv 4-5 dagar varje år för att hälsa på min bror och hans familj, men då var barnens pappa hos dem. Då vi båda har varit borta från barnen för nöjen, har det nog som längst varit ett dygn. Då var den yngsta 7 år.

Tänkte främst på när barnen är borta från båda föräldrarna och hos någon annan.
    Ni har ju många barn, kan det ha haft med det att göra? Mina föräldrar som är våra självklara barnvakter hade nog inte fixat om de var fler än två och i väldigt utsprida åldrar. De är som sagt 60 plus. Sedan kan det givetvis vara så att en 7-åring inte känner sig trygg att vara ifrån sina föräldrar någon längre tid även om det önskas av någon annan. Barn är såklart olika.
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Tangent skrev 2015-05-11 19:19:35 följande:

Det längsta jag varit borta från min snart 12-åring för nöjen är 12 timmar.
    Det längsta jag varit borta pga jobb är tio dagar.

Självvalt? Pappan också? För nöjen då.
    Avskyr CIO-metoder
  • Mialinnea

Min dotter var med mina föräldrar och två kusiner på Ölands Djurpark förra sommaren, var borta 2 nätter. Då var hon 2,5 år. I år ska hon på Astrid Lindgrens Värld med sambons föräldrar och en kusin, de är borta 3 dagar.

• Anonym (Sofia)

Vi både 1 dygn när hon var drygt 1 år, jag 2 dygn när hon var nästan 2 år. När hon är 2,5 ska vi båda vara borta från henne i 3-4 dagar då vi ska på en weekend resa ngnstans i europa.

• Penida

Jag tycker ärligt talat att det är konstigt att en förälder till en 12-åring inte har gjort något för nöjes skull i mer än 12 timmar där det dessutom finns en annan förälder men alla är olika såklart. Av vilken anledning tillbringas så lite tid från varandra för nöjen?

Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden Vad är det längsta ni har varit ifrån era barn för nöjen?