SLITER SNART AV MIG HÅRET!! TIDIG TROTS?
Nej jag tänker inte slita av mig håret. Men ibland känner jag bara att jag vill låsa in mig i ett rum och bara skrika raaaaaakt ut!!
Sonen är ganska exakt 17 månader och i ca 4 månader har han varit ett litet monster!!! Vet inte om detta påverkar men han har varit tidig i det mesta, gick vid 9 mån, utvecklingssprång alltid minst 2 v innan han "skulle" ha dem. Men de är ju individuellt såklart. Men alltså jag vet inte vad jag ska ta mig till, inte sambon heller. Nedan följer en lista på hans beteende, och kommer inte ens få med allt i listan:
*Ser han att jag kollar på honom när han äter flinar han, ger mig en djävulsk blick och kastar mat i hela köket.
*Blir galen när jag tar bort maten & kastar pipmugg osv så hårt han kan i golvet och skriker och står upp & stampar i matstolen.
*Äter i 2 sekunder när han får tillbaka maten och sedan flyger tallrik och allt iväg.
*Kastar sig i golvet och skriker/sparkar när han inte får göra vad han vill.
*Får för sig att ta tex ljuslyktan från vardagsrumsbordet och springa iväg (vilket hände förra veckan), när HAN MÄRKTE att jag var efter honom DÅ kastade han den i golvet så den gick sönder och började hoppa och skratta. Jag är 99% säker på att han inte hade kastat den om jag inte varit efter.
*Ska alltid springa iväg/göra sånt han inte får, man kan springa efter och hämta honom 1000 ggr och ändå vänder han direkt och springer och skrattar och ska göra det igen.
*Han slåss, bits, drar i håret osv MED FLIT, väntar på reaktion och säger man ifrån, vilket vi alltid gör, så skrattar han och slår ännu hårdare.
*Han har alltid varit aktiv, men nu är han extrem, klättrar på allt han inte får osv och ser han att man kommer då skyndar han sig att klättra ändå upp och nästintill hånar en som kommer efter... xD
Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta... Såhär har han aldrig varit förut och det började för 4 månader sedan!! Han är helt förbytt och även dagis har börjat reagera på att han testar gränser. Men han är ju betydligt skötsammare där. Men där blir han ju sysselsatt hela tiden av de andra barnen osv. Är toadörren öppen hemma då ska han klättra upp på toan och riva ner saker från en hylla och handfatet, bara för att jävlas, han vänder sig liksom om å skrattar när han ser att man kommer efter och blir arg... Ser såååååå himla tydligt att allt han gör är för att trotsa och testa våra gränser, syns klart och tydligt! Tips på vad jag kan göra för att slippa bli flintis? Hehe