• helena29

Min 6-månaders vaknar ALLTID efter 30 min! Tips??!!

Har en 6-månaders som man kan ställa klockan efter! Lägger honom på dagen och han vaknar ALLTID efter exakt 30 min! 9 av 10 ggr går det inte att söva om honom. Detta resulterar i en trött o grinig liten pojke om dagarna. Han blir ju aldrig ordentligt utsövd.
    Sover 30 min, vaken max en timme sen är han trött igen!
    Finns det några tips? Hur gör man för att han ska sova längre pass?
    Likadant på kvällen. Första uppvaket kommer efter exakt 30 min. Sedan kan han om man har tur, sova längre.
    Ni med erfarenheter; vad gör man??!

• Svar på tråden Min 6-månaders vaknar ALLTID efter 30 min! Tips??!!
  • helena29

Tack för att ni delar med er! Jag håller verkligen på att bli tokig snart! Känns inte som jag gör annat än att söva... Får ju inget gjort hemma på en halvtimme... Suck

• helena29
    Dijon skrev 2015-05-13 21:31:35 följande:

Bärsele! Då kan du göra saker samtidigt.

Håller jag tyvärr inte med om! Tungt tungt och inte lätt att göra ngt heller med 9 kg på magen...

Inte säker på att han varken hade somnat eller sovit mer än en halvtimme ändå...
  • helena29
    Natulcien skrev 2015-05-14 09:49:12 följande:
    Du kanske inte har en ergonomisk sele? Vi hade en Manduca och kunde lätt bära sonen upp tills han var över 1 år.
    Jo jag har en BabyBjörn som är ergonomisk men tycker det är svårt att få nåt gjort med nåt så tungt på magen. Dessutom får man hu inte armarna helt fria. Plocka ur diskmaskinen är ju inte smidigt direkt. När man ska böja sig upp o ner.
Svar på tråden Min 6-månaders vaknar ALLTID efter 30 min! Tips??!!