Inlägg från: Anonym (hans-göran) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hans-göran)

Vad är detta som jag har hittat i min sambos snusdosa?

Anonym (förvirrad) skrev 2015-05-12 14:28:45 följande:

Jag hittade någon form av tablett i min sambos snusdosa.

Någon som känner igen detta och kan säga vad det är för något?

Skit samma. Det är bara början på ett större problem.
    Har han det i snusdosan så är det för att dölja.

Du har ETT liv på jorden och lägg inte den tiden på en förlorare.

När du konfronterar din man kommer du få höra.
    Fyra lögner och en sanning. Sanningen är för att täcka upp de fyra lögnerna.
  • Anonym (hans-göran)
    Anonym (förvirrad) skrev 2015-05-14 12:41:14 följande:

Jag har hittat en vit burk hemma och det står methylphenidate sandoz på dem.

Han fick diagnosen ADHD i årskurs 7 säger han och får dessa methylphenidate sandoz på recept av läkare.

Men om han nu tar dem som missbruk eller för självmedicinering vet inte jag. Men med tanke på symtomen han får, speedad, biter sitt käke, sluddrar när han pratar, vrickar på nacken, så blir jag allt fundersam och orolig. Det är ju omöjligt för mig att veta varför han tar dem, men om han nu säger att han tar dem som självmedicinering så får jag väl tro på det..

Då är det väl inte första gången du sett en sån burk?
    O det brukar hänga en liten klisterlapp på burken..
    O detta skulle inte du känt till innan med tanke på sambo..

Ursäkta mig.. Men nu trycker jag på "bullshit knappen)
    Självmedicinering!! Varför då om han fått diagnosen ADHD. Då är det bara att hämta ut på recept.. 

Som jag skrev innan. 
    En missbrukare..

Fyra meningar av lögner och den femte meningen är en sanning för att täcka upp de fyra lögnerna.

O går du på allt detta så är du inget annat än medberoende i hans missbruk.
  • Anonym (hans-göran)
    methylphenidate sandoz
    Enligt FASS så är de ljusgula.

I andra länder förekommer de i den färgen på bilden men Enligt FASS ska de vara ljusgula

Så då är frågan. Är det djungeldoktorn som skrivit ut dessa?

Finns överhuvudtaget ingen som helst anledning att förvara tabletten i snusdosan om man inte har något att dölja.

Färgen på bilden går att jämföra med det ljusgula till gula som finns på högra nedre delen på bilden. Som jag gissar på att det tillhör just en snusdosa.

Vanligt är också att snusdosan används för att lura ordningsmakten att förvara narkotiska preparat i och tillsammans med snus. Sägs också ryktesvis att det förvillar en narkotika hund. Vilket är rykte och inte stämmer..
  • Anonym (hans-göran)
    lilleman2000 skrev 2015-05-14 13:31:45 följande:
    Vad yrar du om? Killen är diagnostiserad med ADHD, metylfenidat är en medicin som skrivs ut mot just ADHD. Så långt tyder inget på missbruk. 
    Sant.. men nu är det så noga som 
    Methylphenidate Sandoz

TS egna uppgift är och det viktiga Sandoz. Företaget Sandoz i detta fallet..
  • Anonym (hans-göran)
    lilleman2000 skrev 2015-05-14 13:56:45 följande:
    Enligt Fass som du hänvisar till är 54 mg av Metylphenidate Sandoz varianten just röd.

Och nu börjar argumenten bli riktigt pinsamma... Så du menar att han är en missbrukare för att han förvarar sin dygnsdos medicin i snusdosan? Menar du att det vore smartare att han springer runt med hela tablettburken i fickan?

Snusdosor har ett litet förvaringsutrymme som är ypperligt för förvaring. Använde själv utrymmet när jag gick på penicillin och skulle ta 3 tabletter dagligen. 

Burken på bilden är just en snusdosa av märket ettan. Ts har även skrivit att pillret förvarades i en sådan.Att det således är en snusdosa är således ställt bortom rimligt tvivel. Lysande detektivarbete där, Sherlock. Har du några fler visdomar eller utslitna klyschor att dela med dig av?
    Absolut. filmdragerad tablett med en öppning för frisättning.
    Med tanke på.. TS uppgift om att han sagt att han använder den som självmedicinering... 
    Sen borde hon både vetat och sett tabletterna förr. Det är hennes sambo.
    Tablettens färg, form eller liknande borde då inte vara ett frågetecken.. Vad är detta jag fann?
    Då hade hon sett den förr och känt igen den. O gåtan vore löst innan det ens kom till tanken att posta en bild på ett forum.

Nog mer pinsamt att du flyger i taket.

Svårt att avgöra. Men får inte den tabletten på bilden att vara 10mm snarare 7-8mm max Men det låter jag vara som ett osäkert kort.. med tanke på handens storlek. Men tänker man på en kvinnas hand och där livs och kärlekslinjen möts så.. Inga 10 mm
  • Anonym (hans-göran)
    Kerubmamman skrev 2015-05-14 14:14:52 följande:
    Concerta 54 mg är ljusgula, men Methylphenidate Sandoz 54 mg är röda. 

Så här ser mina ut: 

Ja o din eventuella sambo eller partner skulle inte känna igen dem?

Om din partner skulle finna en sådan i din eventuella snusdosa så vore det inte så konstigt. Din sambo/partner har sett den förr. Det är ett av ditt dagliga liv.

O du skulle känna igen din partners eventuella dagliga tablett. eller inte det?

Eller lever ni så åtskilda liv?

I detta fallet så trycker jag på "bullshit knappen"
Svar på tråden Vad är detta som jag har hittat i min sambos snusdosa?