lilleman2000 skrev 2015-05-14 13:56:45 följande:
Enligt Fass som du hänvisar till är 54 mg av Metylphenidate Sandoz varianten just röd.
Och nu börjar argumenten bli riktigt pinsamma... Så du menar att han är en missbrukare för att han förvarar sin dygnsdos medicin i snusdosan? Menar du att det vore smartare att han springer runt med hela tablettburken i fickan?
Snusdosor har ett litet förvaringsutrymme som är ypperligt för förvaring. Använde själv utrymmet när jag gick på penicillin och skulle ta 3 tabletter dagligen.
Burken på bilden är just en snusdosa av märket ettan. Ts har även skrivit att pillret förvarades i en sådan.Att det således är en snusdosa är således ställt bortom rimligt tvivel. Lysande detektivarbete där, Sherlock. Har du några fler visdomar eller utslitna klyschor att dela med dig av?
Absolut. filmdragerad tablett med en öppning för frisättning.
Med tanke på.. TS uppgift om att han sagt att han använder den som självmedicinering...
Sen borde hon både vetat och sett tabletterna förr. Det är hennes sambo.
Tablettens färg, form eller liknande borde då inte vara ett frågetecken.. Vad är detta jag fann?
Då hade hon sett den förr och känt igen den. O gåtan vore löst innan det ens kom till tanken att posta en bild på ett forum.
Nog mer pinsamt att du flyger i taket.
Svårt att avgöra. Men får inte den tabletten på bilden att vara 10mm snarare 7-8mm max Men det låter jag vara som ett osäkert kort.. med tanke på handens storlek. Men tänker man på en kvinnas hand och där livs och kärlekslinjen möts så.. Inga 10 mm