• Anonym (Ledsen)

Har ni fått en utskällning av chefen

Varför fick ni det? Hur kände ni er efter?

Jag vet inte vad jag vill med tråden egentligen. Peppas lite och känna att jag inte är ensam om det här. Jag gjorde en liten miss på jobbet och blev inkallad på chefens kontor innan jag gick hem där hen skällde ut mig efter noter. Varit så ledsen sen jag kom hem, ont i magen att gå dit imorgon. Fler som känner igen sig?

• Svar på tråden Har ni fått en utskällning av chefen
  • Anonym (Loppan)

Fått utskällningar så jag storgrinat. Jag klarar inte av att få skäll. . Och jag hatar att gråta inför andra.

Men det brukar vara glömt dagen efter. I alla fall av chefen.

• Fjäril kär

haha o ja flertalet gånger och garanterat kommer det hända minst 3494049 gånger till minst... 

det gör mig inget. Har jag gjort mig förtjänt av det så har jag och då är det bara att ta det och göra det bästa av det.

Jag har en bra chef så även om hon skäller så går inte världen under, hon återkommer sen och förklarar vad som hände och varför och sen är det bra. 

• Anonym (KS)

Japp! Fick en rejäl när hen ringde hem till mig under min ledighet för att jag enligt hen var olovligt frånvarande. Chefen hade slarvat bort pappret och jag fann efter lite letande min kopia. Dagarna innan jag fann min kopia kunde jag inte alls njuta av min ledighet. Detta var inte första gången och jag ledsnade rejält och sa upp mig med den påskrivna kopian i min hand.

Hen är en idiot rakt igenom och tyvärr brukar vi mötas allt för ofta i det privata livet.

• Zarch

Min chef har ett hetsigt temperament så blir ofta utskälld när det är en dålig dag. Sist för att jag tydligen hade varit uppkäftig på en fråga hon ställt, det får jag väl ta.

Enda gångerna som jag blir riktigt arg eller ledsen (inte bölig) är när jag tycker att utskällningen är helt obefogad, oavsett om den är riktad mot mig eller någon annan. Det har jag känt på fler arbetsplatser, en annan skrämmande jävla chefskommentar jag vill utrota är - Jag vill ha ett allvarligt snack med dig sen! Den sista kommentaren ska man aldrig säga som chef, får vemsomhelst att kissa ner sig. När jag fick den kommentaren en gång började jag nästan böla. Management by fear.

• Drottningen70

Ja det har jag. Han kom sedan och bad om ursäkt. Lite beklämmande att läsa svar som går ut på att "man får ta det" eller att man förtjänat det. Vad i hela helvete liksom?? Även om man gjort ett misstag så är anställd-chef ett professionellt förhållande. I ett sådant finns inte utrymme för "utskällningar" Ytterst oproffsigt att ägna sig åt utskällningar.

• Zarch
    Drottningen70 skrev 2015-05-12 21:41:13 följande:

Ja det har jag. Han kom sedan och bad om ursäkt. Lite beklämmande att läsa svar som går ut på att "man får ta det" eller att man förtjänat det. Vad i hela helvete liksom?? Även om man gjort ett misstag så är anställd-chef ett professionellt förhållande. I ett sådant finns inte utrymme för "utskällningar" Ytterst oproffsigt att ägna sig åt utskällningar.

Jag håller med, en chef ska aldrig skälla ut sina anställda. Finns skitiga exempel på det.

Däremot kan det tyvärr uppstå vissa konflikter när man är en samling chefer, mellanchefer och annat med konstiga titlar på ett och samma ställe.
  • sextiotalist

När jag var sen med tidrapporten har jag fått en utskällning (det var lite struligt eftersom jag skulle föra tre stycken tidrapporter parallellt)

• Anonym (Japp)

Ojaaa, oändligt med gånger. För några år sedan då jag var yngre fick jag väl en utskällning av honom dagligen.

• Ensam hemma

Jodå, i samband med att chefen ville att vi skulle jobba över. Vi var en liten grupp och han vände sig till mig och förväntade sig att jag skulle jubla. Istället sa jag att jag inte var intresserad av mer pengar, för pengar hade jag sedan förut. Vi hamnade på hans kontor, han skällde på mig, men jag tror att han mest var förbannad för min inställning beträffande pengar.

• Fatheya

Ja, på min förra arbetsplats. Vi arbetade alltid i par och ibland fick jag en utskällning för det min kollega gjorde, som inte jag kan styra över. Jag gick alltid omkring med en klump i magen där. Chefen är inte speciellt omtyckt och att hon får arbeta kvar är för mig en gåta. Men riktigt goda referenser gav hon.

På mitt nuvarande jobb har jag aldrig fått en utskällning, inte ens en tillsägelse trots flera år på jobbet. Självklart har jag gjort fel ibland, nu håller jag på lär mig nya arbetsuppgifter och då blir det extra många fel, men det förstår cheferna. De har ju själv suttit där. Jag stortrivs!

Son med asperger, adhd och tremor. Änka efter en lång kamp mot cancer.
  • Smecker

Har aldrig blivit utskälld, men har väl fått en eller annan tillsägelse genom åren. Däremot har det hänt att jag skällt ut min egen personal.

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Har ni fått en utskällning av chefen