Inlägg från: Ebbagr |Visa alla inlägg
  • Ebbagr

Fler som väntar på att få hämta hem sin valp?

Va kul! Jag väntar på att få hämta hem min lilla finska lapphunds tik! 12 juni åker jag söder och hämtar henne!<3

Kan väl inte säga så mycket tips då jag hämtar min första egna hund och var ej med i uppfostringen på våran förra ( var liten) men jag har läst på ganska mycket och snappat in en del och råder dig att titta på youtube och läsa på tex Fredrik Steens blogg, han är riktigt duktig.  Jag önskar dig alla lycka till med din lilla valp! :)

• Ebbagr

En sak jag i alla fall kommer vara är att vara riktigt vaktsam och snabb med att få henne rumsren, har läst om massa olika metoder men det gäller att vara "vaktsam" och tålamodig :)

• Ebbagr
    Elincaroline skrev 2015-05-13 08:53:23 följande:

Jag ska hämta hem min valp idag. Är

Lite nervös då jag aldrig haft en egen valp innan men har haft egen hund. Min mamma har haft valpar när jag bott hemma men det har ju aldrig varit mitt egna ansvar. Vad mysigt att du också ska få en valp!!

hur är det med din lilla valp nu? :D 
  • Ebbagr
    Bananen123 skrev 2015-05-17 20:07:13 följande:

Om 2 veckor ska vi få en valp! Rasen heter Finsk lapphund.
    Jag och min familj längtar sjukt mycket. Barnen har sorterat gosedjur som den kan leka med, de har också gjort i ordning hundkorgen och så har de följt med mig och köpt hund mat. Min sambo jobbar på "hunddagis" så han föreslog att hunden kan vara där medan jag är på jobbet & barnen på förskola och skola.

va roligt att du också ska ta en lappis, vart ska du hämta ifrån? kennlet jag ska ta ifrån har nämligen leverans klara valpar om 2 veckor, tänkte om vi slumpmässigt har ifrån samma :)
  • Ebbagr
    Deceree1 skrev 2015-05-20 10:16:26 följande:
    Min killes jobbarkompis har en finsk lapphund. Goare, snällare hund får man leta efter. Godheten personifierad. Den kommer att bli din bästa vän i världen :)
    Aaa det är verkligen en underbar ras! Hon kommer bli min absoluta bästa vän, min ögonsten!<3
  • Ebbagr

Åker nu till veckan och hälsar på min valp igen, förhoppningsvis bestäms det vilek som blir min! :D

• Ebbagr
    mickaa skrev 2015-05-26 13:49:56 följande:

Gud vilka söta. Vi åker om lite mer än en vecka

Näj vilken sötis :D
  • Ebbagr
    Floffeen skrev 2015-05-26 18:13:27 följande:
    gud vad små/ söta era valpisar är :)

Min blir hela 14 veckor på fredag ..Skrattande
    Vad har du för en`? :D
  • Ebbagr
    Floffeen skrev 2015-05-26 18:26:12 följande:

jag har ju en vit herdehund som vi kallar för Cody.

Lite bilder på honom som jag tog idag.
    han har växt jätte mycket.
    han är dubbelt så stor som när vi hämtade hem honom.
    och han ska bli ännu större haha :)

Va fin han är :D
  • Ebbagr
    mickaa skrev 2015-05-27 06:10:57 följande:

Har ni tänkt gå någon s

Form av valpkull med era eller kör ni egen träning. ? Hade ni tänkt använda hunden för något speciellt. ? Kram på er

Menar du valpkurs? jag har funderingar på det men jag vet inte ännu om det finns någon passande här vart jag bor, men om de finns lär jag nog gå:)
    Jag har planer på agillity och utställning men först ska hunden uppfostras och sen kommer agillityn och sånt :)
  • Ebbagr
    Ebbagr skrev 2015-06-24 09:32:55 följande:

Idag blir min lilla Esther 11 veckor! :D

Bilden kom ej med :o
Svar på tråden Fler som väntar på att få hämta hem sin valp?