Så rädd för missfall
Är mycket rädd för missfall denna gång:(
Alla mina symtom försvann plötsligt för 2 dagar sedan. Men dagen innan hade jag alla mina symtom och var på ul och såg att fostret var bra och att hjärtat slog. Kan det vara normalt?:(
Är mycket rädd för missfall denna gång:(
Alla mina symtom försvann plötsligt för 2 dagar sedan. Men dagen innan hade jag alla mina symtom och var på ul och såg att fostret var bra och att hjärtat slog. Kan det vara normalt?:(
Är det nån mer än jag som är väldigt svullen om magen? Jeansen spänner och är väldigt obekväma just runt magen. Förstår att det är tarmar osv men fortsätter det så blir det svårt att dölja ända till Juli när det är sommar o allt.
Hej
Idag är jag i vecka 12 alltså 11+0
När dem säger att missfallsrisken minskar vecka 12 menar dem 11+ eller 12+?
För 3 veckor sedan gjorde jag ultraljud och allt verkade bra..hoppas bara allt är bra nu..
Hej alla!
Ska uppdatera lite.
Mina symtomer har alltid varit upp och ner och ibland kände jag inget i 5 dagar i sträck.
Var på kub testet igår,är vecka 12+4 och var jätte nervös eftersom sista gången jag skulle dit såg vi att fostret var död.
Men allt var jätte bra och fostret var 6.3 cm och fick även höra hjärtat slår.
Men det tog lång tid för henne att göra ultraljudet för hon kunde inte mäta nacken så bra pga bebisens position. Hon höll på 50 min med ultaljudet och ibland tryckte hon väldigt hårt men jag sa inget,tänkte att hon kan sitt jobb. Men ändå blir man lite orolig.
Är det okej att göra ett ultaljud så här lång tid och är det inte farligt om man trycker ? Är det någon som vet?
Hej !! Hur går det mer er allihopa?
Jag är i vecka 17 idag och har känt bebisen i 3 dagar nu MEN jag undrar om jag måste då känna bebisen VARJE DAG eller är det fortfarande tidigt??
annars är allt bra förutom kvällsillamående som inte försvinner.
Hej!
Var hos doctorn igår och fick höra hjärtljud och allt såg bra ut. Jag sa till henne att jag har börjat känna fostret och då sa hon : nej det kanske är något annat du känner,det är tidigt att känna!
Men jag är säker för jag har ett barn innan och vet hur det känns.
Vad tycker ni? Är v 17
Ska göra RUL om 9 dagar.spännande! Få se om det blir en flicka eller pojke denna gång.
Hej hej:)
Tänkte fråga om någon vet om det är okej eller inte att färga håret under graviditet?
Hej hej!:)
Hade RUL idag,är vecka 20+1
Allt såg bra ut och fick veta att det är en flicka:)
Lycka till ni andra!!