• safiia

Så rädd för missfall

Har läst igenom hela tråden :D

Grattis till er som gått förbi den mest kritiska tiden!

Själv är jag i vecka 6 (5+3). Är mest orolig eftersom jag inte har så mycket symptom :/. Svagt illamående, lite trötthet, ryggont, svårt att sova och ömma bröst. Förra veckan hade jag molvärk men nu känns den inte så mycket längre. Hade troligen ett tidigt missfall i maj (tidigare mens, mer blod än vanligt och smärtor). Har tidigt ultraljud om 3 veckor först, hur skall man orka vänta så länge?

Inte finns det väl egentligen något som tyder på missfall eftersom symptomen ändå finns kvar. Inga blödningar alls har jag haft heller.

• safiia
    Eva Marie skrev 2015-07-30 16:59:25 följande:

Ja fy vad man oroar sig...

Redan några dagar efter ÄL så fick jag ömmande bröst och en liten förhoppning inom mig att vi lyckats bli gravida!  Men igår, 7dagar efter min ägglossning så fick jag en hemsk mensvärk och mensen kom. Den är riklig, nästan mer än vad jag brukar ha. Har jätteont i magen samt blygdläppad och mår illa. Har pågått i 24h nu.

Kan detta vara en nidblödning trots att den är riklig, färsk och smärtsam?

Eller kan man få ett missfall så tidigt? (v 3)

Jag skulle nog tyvärr tro att det är ett tidigt missfall :( jag hade liknande i maj. Först smärtor (brukar inte ens ha mensvärk) följt av riklig och långvarig mens som dessutom var lite tidig. hade också ett väldigt svagt positivt graviditetstest. 7 dagar efter ägglossningen låter ändå väldigt tidigt i och med att ägget knappt hunnit fästa då. Nidblödning hade jag troligen nu i juli då jag blev gravid, men den hade jag som lite lite brunt blod på pappret under en dag.
  • safiia
    Eva Marie skrev 2015-07-31 01:32:52 följande:

Tack snälla för ditt svar safiia. Det låter väldigt likt precis så det har varit för mig. Jag ligger fortfarande med smärta nu. Det släpper aldrig. Har aldrig någonsin haft så ond mensvärk tidigare. Känner också ett konstigt obehag i kroppen/illamående. Känns tråkigt.... Får hoppas att det går bättre nästa månad helt enkelt :)

Jag blev gravid i följande cykel :) håller tummarna att det går bra för dig nästa månad!
Svar på tråden Så rädd för missfall