• miillaw

Så rädd för missfall

Hej alla. precis läst hela tråden :P

grattis till er som klarat det kritiska stadiet och hoppas ni andra klarar er också utan MF.

Själv så plussade jag imorse. :) enligt gravidappen i telefonen är jag i vecka 5(4+2) enligt räkning här på FL är jag i v.4(3+4) och enligt CL-teststickan imorse stod det v.1-2. blir så fundersam. har ej ringt bm ännu, när är rekommenderat att man gör för inskrivning?

men är riktigt orolig för MF, första barnet för mig så hoppas innerligt för att det klarar sig. min lillasyster fick mf (havandeskapsförgiftning) i v.32 förra året så jag börjar bli riktigt orolig att det ska hända mig med.... menhon blev gravid några månader senare, gick på många kontroller och nu har hon dock en liten flicka som blir 1 månad på lördag. men hoppas jag slipper det iaf.

• miillaw
    Aqq1 skrev 2015-07-30 18:34:33 följande:
    Grattis har du haft missfall tidigare? Det har gått 1-2 veckor sedan befruktning enligt clearblue. Det stämmer med den veckan du är i. Inskrivningssamtalet brukar vara i v. 12 ungefär.

Nej jag själv har aldrig tidigare haft mf (vad jag vet om). första gången testet blir positivt faktiskt, bara fått negativt tidigare och då mens. så antar att det inte blivit någonting därinne då. Så som sagt första positiva testet.

okej, så är man smart ringer man snart för att få tid om det skulle vara lång väntetid. eller ska man vänta ett par veckor efter bim åtminstone för att vara helt säkert att det blivit något litet därinne. :)

Svar på tråden Så rädd för missfall