Hoppas7910 skrev 2015-12-14 10:09:26 följande:
Hej :)
Du, Juni var faktiskt riktigt fint! Inte ett namn jag tänkt på i det avseendet tidigare men det låter riktigt sött och fint :)
Blir det inte en flicka denna gången så nästa kanske :)
Tack, ja, jag gillar också Evander :) låter tryggt på något sätt. Så jag hoppas vi får en pojke någon gång iaf :)
Klart du får fråga!
Vi har en lång historia.. Jag slutade med P-sprutorna för 9 år sen, tog nästan 2 år innan jag hade regelbunden mens dock. Men vi har inte skyddat oss sen dess.. Påbörjat 2 fertilitetsutredningar under tiden och båda ggr har vi blivit gravida strax efter, slutade dock i MA båda gångerna. 2 tidiga MF har vi oxå hunnit med :(
Gjorde missfallsutredning i september som inte visade något speciellt, vilket dem oftast inte gör. Sambon har däremot bara 1% normala spermier vilket förklarar att det tar så lång tid för oss att bli gravida.
Så en remiss till ivf är skickad! Skumt nog så tog det sig ändån :)
Hur länge har ni själv försökt?
Din mans son, hur gammal är han? Bor han hos er? Mkt frågor :)
Jag hade oxå behållt UL tiden! Man tar ju gärna så många chanser som möjligt att se bebisen!
Var inte meningen att oroa dig mer! Som jag skrev.. Jag har läst alldeles för mkt.. Inte bra ibland. Jag är sån bara - gillar så mkt info som möjligt. Det positiva jag läst är att det i dem allra flesta fallen är det fostret det är fel på om man får missfall. Så jag tror att moderkakan är anledning till väldigt få missfall :)
Har läst på flera ställen att har man sett ett foster med rätt storlek och hjärtslag i v7-9 så minskar risken för missfall till ca 3%!
Det är helt godtagbara odds :)
Bra jobbat med att sluta snusa! Måste va riktigt besvärligt! Sambon snusar och han har försökt några ggr..
Nu är jag vanligtvis något av ett träningsfreak :) och jag brukade alltid dricka pwo innan träning. Pulver man blandar som gör en piggare, mer uthållig och ger en extra push! Underbart tidigt på morgonen eller när man är trött efter jobb.. DET saknar jag! Blir som en mental förberedelse inför träningen oxå på något sätt. Men det innehåller ju koffein och massa annat som inte är så lämpligt att få i sig.
Så nu är jag bara trött på gymmet.. Andfådd av minsta lilla oxå :/
Men men, bara man försöker göra nåt så! Bebisen tar ju mkt kraft :)
Jag har alltid druckit mycket, har vattenflaska med mig konstant. Det dåliga nu är väl att jag får en sån otrolig törst efter juice och även julmust.. Ska va kallt och gärna bubbligt.. Kanske inte så bra med tanke på allt socker.. Sambon har i stort sett förbjudit mig att dricka light.. Är tydligen inte alls bra.
Så återigen - jag kommer bli tjock ;)
Där är ingen smak som du är extra förtjust i? Vissa lägger ju gurka eller apelsin i vattnet, blir kanske roligare då? Eller bara bubbel vatten? Blir festligare :)
Ja, precis, hade heller inte tänkt på det på det sättet, men nu klingar det väldigt bra :)
Man får ju hoppas på det, chansen är ju ändå 50 % att det blir en flicka för mig och en pojke för dig :)
Oj, det var ett tag! Så ledsen för de ma och mf ni behövt gå igenom :/ Fantastiskt att ni kämpat vidare och inte gett upp! Lite märkligt att det händer när ni skulle få ivf, men det kanske bara var dags nu på nåt sätt :)
Vi har egentligen inte försökt så länge, men vi började i juli 2014 då vi gifte oss, ingenting hände på nio månader, trots att jag visste att vi prickat ägglossningen. Så fick jag en tid för cellprov i mars, återbesök då jag hade cellförändringar i november året innan, och fick prata med en väldigt bra gynekolog, lyssnade på vad jag hade att säga. Så nämnde jag att vi försökt bli gravida och han tyckte det var lång tid utan att något hänt, så han skickade mig på provtagning för ert fertilitetstest, bara ett basic. Fick då reda på att mitt tsh-värde var för högt, låg på 5,0 och jag visste att jag hade lite förhöjt värde, men hade ingen aning om att det påverkade detta! Så i maj fick jag levaxin och två veckor senare blev jag gravid! Tyvärr upptäcktes ma i juli, typ i samma vecka som jag är i nu. Väldigt orolig att något ska gå fel nu igen. Men glad att jag blev gravid så snabbt igen såklart! :)
Han är 6 år :) han bor hos oss tre helger i månaden. Vi hade gärna haft honom mer, men hans mamma flyttar runt hela tiden, och även om hon nu bor närmre än hon gjort tidigare, så går det fortfarande inte att ha honom på halvtid. Tråkigt :/
Ja, precis :) synd bara att det kostar 500 kr. Sen 1900 för kub. Men det får det väl vara värt! Längtar tills det är dags igen! Är så orolig, kan inte tänka på annat. Ibland känns det inte som att jag är gravid, typ att jag inte mått illa på några timmar, värker det verkligen fortfarande i brösten? Osv osv osv. Blir så trött på mig själv :P
Jo, jag läser väl också lite för mycket, så känner igen det där :) fakta känns bra att ha ändå. Det där med 3 % risk efter hjärtslag har jag också läst, gör ju en lite lugnare :)
Tack! Det var riktigt tufft faktiskt. Första gången slutade jag bara efter några dagar, tror det tog längre tid denna gång för att jag undermedvetet kände att det ändå inte blir någon bebis, pga det som hände förra gången.. Men så läste jag i en app en dag att just denna vecka är det noll tolerans mot bla nikotin iom kritisk punkt för utvecklingen, så jag bara bestämde mig. Suktar såklart efter riktig snus (snusar nikotinfritt) och kommer garanterat göra hela graviditeten :P
Åh, nu när du säger det, så saknar jag celsius. Det var räddaren i nöden för mig många ggr, både på jobb och träning. Förstår vad du menar, det gör stor skillnad. Taskigt att allt sånt är förbjudet när man är gravid, då man är tröttare än vanligt :P
Nej, light är visst inte det? Jag har inte tänkt på det, men jag har automatiskt inte köpt light den senaste tiden.. Så, jag kommer också bli tjock :P jag har fastnat för äppelmust, så gott. Bubbelvatten är det enda vatten jag får i mig, vi har en sodastream hemma :) men det är liksom inget som kommer naturligt för mig, att "nu ska jag gå och dricka ett glas vatten". Får tvinga mig själv, sätta larm eller nåt :P