• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • AnneliR

Kunde inte hålla mig utan testa nu på em, bim-1 och har hållit mig i 2 timmar. Tror jag kan räkna mig som gravid :D
  • Aqq1
    AnneliR skrev 2015-05-16 16:49:02 följande:

phpnO2bUd92786.jpg

Kunde inte hålla mig utan testa nu på em, bim-1 och har hållit mig i 2 timmar. Tror jag kan räkna mig som gravid :D

Åh stort grattis!!
  • AnneliR

Tack snälla! Ska ringa och boka in vul till vecka 7+ nånting på måndag. Kan man garanterat se hjärtat. Ska verkligen försöka vara glad nu istället för bara orolig, och ska sluta leta symtom! Verkar ju vara fullt normalt att det är fram o tillbaka i styrka :)

• strawberri

Hej! Hänger gärna på här. Har en son och ett MA i vecka 7 i bagaget och nu är jag gravid igen i vecka 8 (7+3) va på ett tidigt vul i vecka 6+0 där vi såg vår lilla ärta med ett pickande hjärta men ändå finns oron där o gnager :(

• Aqq1
    AnneliR skrev 2015-05-16 17:00:36 följande:

Tack snälla! Ska ringa och boka in vul till vecka 7+ nånting på måndag. Kan man garanterat se hjärtat. Ska verkligen försöka vara glad nu istället för bara orolig, och ska sluta leta symtom! Verkar ju vara fullt normalt att det är fram o tillbaka i styrka :)

Ja det är ju jättesvårt att bortse från oron men man får ju försöka hade vart kul o följas åt i tråden!
  • Aqq1
    strawberri skrev 2015-05-16 18:03:19 följande:

Hej! Hänger gärna på här. Har en son och ett MA i vecka 7 i bagaget och nu är jag gravid igen i vecka 8 (7+3) va på ett tidigt vul i vecka 6+0 där vi såg vår lilla ärta med ett pickande hjärta men ändå finns oron där o gnager :(

Hej! Skönt att ha sett ett litet hjärta, längtar också efter att gå göra de! Men kan tänka mig att oron är stark ändå, själv var jag inte alls orolig vid min graviditet med sonen eller innan jag fick första mf men nu är jag superorolig. Hur gammal är din pojk?
  • AnneliR
    Aqq1 skrev 2015-05-16 20:00:48 följande:

Ja det är ju jättesvårt att bortse från oron men man får ju försöka hade vart kul o följas åt i tråden!

Tycker absolut att vi ska följas åt :) kul att ha andra att bolla med under resans gång!
  • Aqq1
    AnneliR skrev 2015-05-16 20:26:26 följande:
    Tycker absolut att vi ska följas åt :) kul att ha andra att bolla med under resans gång!
    Javisst är de skönt att inte vara ensam i oron!
  • Mesakura

Jag har ju väldigt svårt att ta till mig att jag faktiskt är gravid just nu. Alla symptom är ju väldigt tydliga och det tycker jag är skönt. Första graviditeten som slutade redan i v 6 hade jag ett jobbigt symptom som var svimning. Jag blev så yr att det svartnade hela tiden om jag rörde mig lite för fort. Hoppas jag inte får så, känns inte så kul:P

Jag hoppas på att det blir bättre efter tisdag på mitt vul och att det syns då så man kan förstå det mer!

Jag tar ju test dagligen för att upprätthålla mig om att pyret lever. Mest för att veta innan vul att det fortfarande är något. 

• Aqq1
    Mesakura skrev 2015-05-16 21:10:50 följande:

Jag har ju väldigt svårt att ta till mig att jag faktiskt är gravid just nu. Alla symptom är ju väldigt tydliga och det tycker jag är skönt. Första graviditeten som slutade redan i v 6 hade jag ett jobbigt symptom som var svimning. Jag blev så yr att det svartnade hela tiden om jag rörde mig lite för fort. Hoppas jag inte får så, känns inte så kul:P

Jag hoppas på att det blir bättre efter tisdag på mitt vul och att det syns då så man kan förstå det mer!

Jag tar ju test dagligen för att upprätthålla mig om att pyret lever. Mest för att veta innan vul att det fortfarande är något. 

Nä hoppas du slipper yrseln! Jag testar med varje dag och än så länge ökar det, känns så skönt! Men snart är det lika starkt som kontrollstrecket så då är det väl slut på ökning iaf, men skönt och se det där strecket!
Svar på tråden Så rädd för missfall