• julii

Hur länge kan man vara ifrån sina barn som är 5-6 månader?!?

Ja som rubriken lyder, vad är okej /rimligt?

hur länge det är okej att vara från sina barn som är 5-6 månader gamla? Jag är ensamstående till tvilling flickor, barnens mormor och morfar är mer än gärna barnvakt för att jag ska få egentid och kanske gå ut en kväll för att träffa vänner. barnen flaskmatas. Det är en fest jag vill gå på i sommar, barnen kommer då vara ca 5 månader men är så rädd att lämna dom, inte för att jag inte litar på min mor och far, utan mer för att jag är rädd att dom ska "glömma bort " mig ?! Och att dom mer kommer ty sig till mamma och pappa än jag..

• Svar på tråden Hur länge kan man vara ifrån sina barn som är 5-6 månader?!?
  • julii

Kanske var otydlig och behöver förklara. Nej jag har inte bråttom att komma ut alls,men jag fick en inbjudan till min bästa väns fest i sommar, därför vart jag att tänka på om det vore okej att gå. Jag är inte den som är ute/dricker i vanliga fall men just denna fest vore kul. Det skulle handla om att jag är borta från lördag eftermiddag till söndag förmiddag. för mig är det inget alternativ att ta med mina 5 veckors bebisar på en fest, då anser jag att dom har de bättre hemma!!! Ja jag är ensamstående med tvillingar, Nej det finns ingen pappa med, däremot var min mamma med på förlossningen och även en tid efter när vi kom hem hem. Vi bor dessutom 10minuter från varandra så dom är här flera gånger i veckan.

Som någon skrev så är dom lite stand in för pappa..

Svar på tråden Hur länge kan man vara ifrån sina barn som är 5-6 månader?!?