Vill bli au pair - vågar inte!
Vill bli au pair, men är ung och oerfaren och vet inte om jag har vad som krävs. Vad tycker ni?
Vill bli au pair, men är ung och oerfaren och vet inte om jag har vad som krävs. Vad tycker ni?
Testa, funkar det inte så åker du hem igen
Jag var aupair i London ett år precis då jag slutat gymnasiet. Det var superkul! Alla var 18-20 år så du blir inte ensam om att vara ung.
Klart du ska testa. Åker man via förmedling ska man ha ett visst antal timmar med barn.
Och sålänge du är noga med valet av familj så bör det gå bra. Klart du ska satsa!
Du behöver referenser att du suttit barnvakt. Jag kan rekommendera att aka till USA via t ex Aupair in America. De har ett proffsigt emottagande med introduktionskurs pa ett hotell innan man kommer till familjen med t ex första hjälpen, amerikansk kultur osv Väl pa plats far du en lista med andra aupairer där det star vilka länder de kommer ifran sa att du snabbt far kontakt med andra. De ordnar möten med aupairer en gang i manaden och de gör vissa resor tillsammans. I USA tar man mest hand om barnen och det är mycket lite hushallsarbete. Det viktigaste är att du är pa det klara med att det är ett jobb och att fokus är barnen. Sedan har man mycket kul förstas!
Åk! Det var det absolut roligaste jag gjort. Åk med en förmedling. Jag fick en dålig första familj men den andra var underbar. Jag var 23 när jag åkte. Kände att det var skönt att vara över 21 och kunna dricka alkohol lagligt.
De jag känner som varit au pair har haft det bra! Bäst verkar USA ha varit...
En kompis skaffade sig erfarenhet genom att praktisera (gratis) på förskola. Hon gick sista året på gymnasiet och hade en ledig förmiddag på schemat och då var hon med på förskolan några timmar, för att få ihop barnerfarenhetstid.