• Anonym (Fult med ovårdat skägg)

Skägg?

Varför är det modernt för män nu att skaffa könshår i ansiktet? Ok med lite stubb men detta växande bland män. Fattar inte, varför dölja sitt ansikte på ett fult sätt?

• Svar på tråden Skägg?
  • Anonym (Jen)
    Anonym (Fult med ovårdat skägg) skrev 2015-05-14 20:16:30 följande:

Varför är det modernt för män nu att skaffa könshår i ansiktet? Ok med lite stubb men detta växande bland män. Fattar inte, varför dölja sitt ansikte på ett fult sätt?

Undrar också detta. Det känns som att alla mön över 30 har skägg idag. Eftersom jag tycker att det är så otroligt fult och ser ovårdat ut så dras jag numera bara till yngre som saknar skägg.
  • Anonym (Skägg?)

Va bra, då är det inte bara jag alltså :)

• fluu

Hur skaffar man könshår i ansiktet?

Allt går i trender och kommer igen helt enkelt. Alla tycker ju dessutom inte som du. Jag tycker att skägg är snyggt, stubb är däremot rätt räligt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Tycker dessutom att även yngre män ofta har skägg.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym

Skägg och tattoos...is the shit!

• Anonym (Skägg?)

Tattoes är helt ok. Men det är ju inte samma sak som ett sunkigt skägg vilket många har nu för tiden. Är det en ny trend eller? Kanske ska gå i kloster så länge?!

• Dr Nail
    Anonym (Jen) skrev 2015-05-14 20:19:44 följande:
    Undrar också detta. Det känns som att alla mön över 30 har skägg idag. Eftersom jag tycker att det är så otroligt fult och ser ovårdat ut så dras jag numera bara till yngre som saknar skägg.
    oh rly? De yngre har skägg oftare än de äldre, därför det är betydligt mer inne idag att ha skägg än det var förr i tiden. Med förr i tiden menar jag typ 50 år sedan, inte Vikingatiden....hur som helst, det är just de unga idag som är skäggigast :D
  • Dr Nail
    Anonym (Jen) skrev 2015-05-14 20:19:44 följande:
    Så länge du inte menar de som är så unga att de inte kan skaffa skägg
  • Gert

Kanske har med islam att göra?

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Aniiee
    Gert skrev 2015-05-14 21:35:47 följande:

Kanske har med islam att göra?

Knappast. Skägg var populärt på 70-talet också. Och på 40-talet, och på 10-talet och på 1880-talet.

Hmmm.... ser en viss trend här.....
    Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
Svar på tråden Skägg?