• Anonym (Fult med ovårdat skägg)

Skägg?

Varför är det modernt för män nu att skaffa könshår i ansiktet? Ok med lite stubb men detta växande bland män. Fattar inte, varför dölja sitt ansikte på ett fult sätt?

• Svar på tråden Skägg?
  • CarpeNoctem

Ordentligt vårdat, trimmat skägg - Skitsnyggt!

Har nog aldrig attraherats av en man utan skägg..hm.

• sextiotalist

En del kan vara ursnygga med skägg. Men då krävs det att det är välvårdat och snygg skäggväxt.

• Gert
    Aniiee skrev 2015-05-14 21:43:58 följande:
    Knappast. Skägg var populärt på 70-talet också. Och på 40-talet, och på 10-talet och på 1880-talet.

Hmmm.... ser en viss trend här.....
    Det var även islam.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Aniiee
    Gert skrev 2015-05-14 22:06:23 följande:
    Det var även islam.
    If/then fallacy...
    Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
  • Anonym (Skägg?)

Oavsett religion är det inte snyggt med skägg som växer all over the place. Killar vill att musen ska vara rakad så raka ansiktet god damn it. Kanske finns ett samband mellan män som rakar sig själva och vill ha en rakad mus?

• Erizajo

Det börjar bli ute med skägg igen nu :) en del är snygga med lite skägg, men långt nej fy ocj usch!

• Dveg

Den som ändå hade en vettig skäggväxt... känner mig helt jävla off just nu pga av det jävla modet, enda som kvinnor snackar om är folks skägg... har alltid velat ha så är inte pga av trenden jag skulle vilja ha men nu blev det ju drygt att va skägglös...

• Anonym (Jen)
    Dr Nail skrev 2015-05-14 21:32:58 följande:
    oh rly? De yngre har skägg oftare än de äldre, därför det är betydligt mer inne idag att ha skägg än det var förr i tiden. Med förr i tiden menar jag typ 50 år sedan, inte Vikingatiden....hur som helst, det är just de unga idag som är skäggigast :D
    Visst har yngre oftare skägg nu än tidigare, men över 30 så har i princip alla män det. Och eftersom jag verkligen avskyr skägg så går det inte att hitta nån snygg då. De förstör ju sina utseenden på det.
  • Anonym (Jen)
    Anonym (Skägg?) skrev 2015-05-14 22:22:22 följande:

Oavsett religion är det inte snyggt med skägg som växer all over the place. Killar vill att musen ska vara rakad så raka ansiktet god damn it. Kanske finns ett samband mellan män som rakar sig själva och vill ha en rakad mus?

Den obehagliga upplevelsen att bli slickad av en man som inte är slätrakad dessutom...
  • Dr Nail
    Anonym (Jen) skrev 2015-05-15 09:36:24 följande:

Visst har yngre oftare skägg nu än tidigare, men över 30 så har i princip alla män det. Och eftersom jag verkligen avskyr skägg så går det inte att hitta nån snygg då. De förstör ju sina utseenden på det.

Hm. Intressant hur folk tycker olika. Fick höra av en tysk tjej bara förra veckan på en fest: "don't you know? Girls are crazy about beards!"
  • Londonmamman

Skägg är snyggt i sällsynta fall. Majoriteten av männen gör bäst i att hålla ansiktet lent. Skyr tatueringar som pesten.

• Dveg
    Dr Nail skrev 2015-05-15 11:25:48 följande:
    Hm. Intressant hur folk tycker olika. Fick höra av en tysk tjej bara förra veckan på en fest: "don't you know? Girls are crazy about beards!"
    det ugör ju en ganska central roll på en mans utseende, vore ju konstigt om det inte fanns starka åsikter om det, inte minst från dom som attraheras av oss män...
    klart det blir en vågdelare.
  • Anonym (Jen)
    Dr Nail skrev 2015-05-15 11:25:48 följande:
    Det får stå för henne. Jag diskuterade skägg med kvinnorna i min släkt i förra veckan då min bror dök upp på ett släktkalas med skägg. Samtliga tyckte då att skägg inte var fint. Mest upprörd var vår mor som avskyr skägg på män och aldrig någonsin har tyckt att en man med skägg är snygg. Själv brukar jag säga till min pojkvän att raka sig så fort han nått över tvådagarsstubb, eftersom det ser så förbaskat ovårdat ut med en kille som har ansiktsbehåring.
  • sextiotalist
    Anonym (Jen) skrev 2015-05-15 12:48:10 följande:

Det får stå för henne. Jag diskuterade skägg med kvinnorna i min släkt i förra veckan då min bror dök upp på ett släktkalas med skägg. Samtliga tyckte då att skägg inte var fint. Mest upprörd var vår mor som avskyr skägg på män och aldrig någonsin har tyckt att en man med skägg är snygg. Själv brukar jag säga till min pojkvän att raka sig så fort han nått över tvådagarsstubb, eftersom det ser så förbaskat ovårdat ut med en kille som har ansiktsbehåring.

Den enda som inte gillade skägg sist vi snackade om det var min tonåriga systerdotter. Vi andra vuxna kvinnor tyckte det var snyggt på de män som har en snygg skäggväxt.

Min pappa hade skepparkrans så mamma gillar uppenbarligen skägg
  • fluu
    Anonym (Skägg?) skrev 2015-05-14 22:22:22 följande:
    Vilket argument... Om killar inte vill det då? Nej, det är inte sambandet....
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Du tror, jag vet)
    Anonym (Fult med ovårdat skägg) skrev 2015-05-14 20:16:30 följande:

Varför är det modernt för män nu att skaffa könshår i ansiktet? Ok med lite stubb men detta växande bland män. Fattar inte, varför dölja sitt ansikte på ett fult sätt?

Ehh, om du tror att det är könshår, ja då förstår jag ditt dilemma.
  • Zadre
    Gert skrev 2015-05-14 21:35:47 följande:

Kanske har med islam att göra?

Suck.

TS: För att de tycker det är snyggt och många tjejer även tycker det? Själv har jag sagt till min pojkvän att rakar han av sej sitt skägg gör jag slut. ;)
    Självklart skulle jag inte göra slut över en såns sak men jag skulle bli jävligt besviken och inte sluta tjata på honom att låta det växa ut igen.
    Rätt sorts skägg på rätt kille är ursnyggt. Det är ytterst få som passar bättre utan det tycker jag.
Svar på tråden Skägg?